Hamileyim-mutluyum Kızlar benim doğumum Mayıs ın 15 ine denk geliyor malum arada birde Ramazan ayı var annem bayarama 2 hafta kala yanıma gelecek inşallah kolaylık olsun diye hem de doğum öncesi buzluk için neler yapıp koyuyorsunuz ben kalem böreği kurabiye yemeklik misket köfte vs.yapayım diyorum başka neler yapılabilir
badecanisik Hamileyim-mutluyum bugun kurabiye yapıcam 4 5 tepsi ufak ufak başlayaym diyorum… Fırın yemeği yaptıkça bikaç çeşit yapmaya çalışıyorum zırt pırt fıırn çalıştırmıyorum aşırı yakıyor🤪
badecanisik Hamileyim-mutluyum genelde kurabiye poğaça börek türleri taze fıırna konuşunca çıkardığında tap taza oluyor… Mevsim sabzeleri koyabilirsin yemeklik de koyarm buzluğum geniş diyorsan..
mercimeginanne Hamileyim-mutluyum Yaprak sarma Sulu köfte Köfte içli köfte kavurma Et ve tavuk Döner (ev yapımı) et ve tavuk suyu- didiklenmiş hali Tatlı-tuzlu ve elmalı kurabiye (pişmemiş şekil verilmiş) Tepsi çöreği (pişmiş dilimlenmiş) Kalan kek dilimlerim kalan turta dilimlerim Pizza (pişmemiş) yufka börekleri
Gunes3434 Hamileyim-mutluyum valla hiç bişey yapamam uğraşamam artık allah ne verdiyse yicez bişeyler
Hamileyim-mutluyum badecanisik Kurabiye için hangi tarifi kullanıyorsun canım elmelı kurabiye vs.buzluğa atılır mı
Hamileyim-mutluyum badecanisik Sağol canım ben de yavaştan başlıyayım ağırlaşınca hiç yapamam daha bebişin kıyafetlerini bile yıkayıp ütülemedim 33.haftaya girecem inşallah yavaş yavaş yapayım artık
svkzynp Hamileyim-mutluyum pudra şeker dökmeden buzluğa koy canım hiç bişey olmuyor… Mayalı poğaça, börek, mozaik vs de atabilirsin..
mercimeginanne Hamileyim-mutluyum ben un kurabiyesi- tuzlu kurabiye ve elmalı kurabiye şekil verip pişirmeden attım buzluğa. Her seferinde de böyle yapıyorum. İstediğin tarifi atabilirsin :)
Pamuk21 Hamileyim-mutluyum evet atılır pudra şekeri dökmeden atın buzluğa misafir geliceği zaman çıkartın 1 saate eriyor be tadı hiç değişmiyor ama bir tavsiyem kurabiyeyi beyaz değilde biraz kızartın daha lezzetli oluyor kolay gelsin
Asyaayaz1 Bende nasipse yaprak sarması mantı ve Sigara böreği ve Gül göreği atıcam şuanlık havalar ısınıncada taze fasulye bezelye vs atarım
Hamileyim-mutluyum Asyaayaz1 Biraz da anneme kolaylık olsun diye yapıyorum valla yanıma gelince Ramazan ayı olacak malum bir de yemekle uğraşsın istemiyorum
Aysegultkk mercimeginanne pişirmeden atınca nasıl oluyor acaba ben hep pişirip koyuyorum da iyi oluyorsa doğum hazırlığında pişirmeden atıyım
Ylmblz Hamileyim-mutluyum ben de 37.haftadayım, bir sonraki hafta börek, poğaça ve kurabiye hazırlayıp koyacağım, bir de içli köfte yaptırıp koymayı düşünüyorum. Aniden gelen bir misafir oldugunda buzluktan indirip fırına atarım, kolaylık olur
badecanisik Hamileyim-mutluyum elmalı hiç denemedim ama elimd eçok basit bir tarif var herkes bayılıyor. İçini isteğine göre değiştirirsin mesela bugun cevizli kakaolu 2 tepsi yaptm bide sade bitter çikolata parçacıklı 2 tepsi yaptm. Tarifte şöyle oda sıcaklığında 125 gr tereyağ 1 yumurta 70 gr şeker (1 çay bardağı ediyor) 100gr un (2 su bardağı ediyor) 1 paket kabartma tozu. Bunları güzelce yoguruyosun sonr aiçine ister kakao ekle ister iri ceviz ister fındık üzüm çikolata parçacıkları keyfine göre eldeki malzemelerine göre yaparsın 120 derece önceden ısıtılmış fırında 30 dk yetiyor pişmesi için sonra soğumaya bırak iyice soğuyunca buzluğa atarsın çıkarıncada taptaze oluyor
Hamileyim-mutluyum badecanisik Çok teşekkürler canım ben de içi dolgulu kurabiyeleri daha çok seviyorum bunu deneyeceğim mutlaka
Mrvgl Aysegultkk Bence pişirip atın. Ben o riske giremem hiç. Poğaça mesela çıkarın fırında azıcık ısıtın oh mis. Kurabiye de 1 saat önceden çıkarınca yetiyor.
mercimeginanne Aysegultkk şekil verip tepsiyle buzluğa atıyorum donunca poşete koyup buzlukta saklıyorum. Pişiriceğim zaman porsiyon sayısına göre çıkarıp erimesini bekliyorum 30dk falan eriyor. Sonra pişiriyorum :) tazecik oluyor sanki yeni yoğurup yapmış gibi :) bn bir kez pişirip attım içi nemliydi sanki bayat gibi. Yıllardır pişirmeden atıyorum buzluğa