3 mart carsamba saat 6.30 civarı lavobaya gittigimde ilk belirtim olan nişanım geldi.sabah 11 de hastaneye muayeneye gittik ebe 1 cm açıklık dedi.nstye bağladılar kasilmalar düzenli çıktı.cok rahattim çalışan bayanlar rahatligim karşısında şaşırıp kasilmalari hissedip hissetmedigimi sordular.hissettiğimi ancak egerki surec böyle kolaysa 3-5 tane cocuk dogurabilecegimi söyledim:) evim ile hastane arasi cok yakın oldugu icin kasilmalari evde karsilamak istedigimi daha once doktoruma söylemiştim.eve döndük.On saat sonra saat 9 gibi bir kez daha muyene ettiler açıklık değişmemiş, kasilmalar hala ayni istikrariyla devam ediyor dediler. Bense eve geçince stabil bir kasilma sureci hissetmedigimi sadece vajinal muyene sonrasında kasilmayi duzenli olarak hissettigimi soyledim.doktorum vajinal muyenenin kasılmayı tetikleyebilecegini söyledi. gece kasilma sıklığı artarsa hastaneye geri gelmek üzere anlastik.gece cok az kasilma hissettim hatta uyuyunca neredeyse tamamen kesildi.gece kalktigimda pedimdeki kani gorunce biraz telas ettim.hemsire muyene sonrasında olabilir demişti.sabah doktoru arayip sordum.acikligin artmis olabileceğini topun ağzında olduğumu söyledi.doktoruma kontrole gittik 1.15.de nstye bağladı ve ardindan elle muyene yaptı acikligin 2 cm civarı olduğunu soyledi eve gectik.ancak muyene sonrası kasılmaların siddeti artmaya başladı artık iyice hissetmeye başladım.kasilma süreci başladığından beri her kasilma esnasında nefes egzersizlerimi yapiyordum.ancak artık kasilmalar uzadığı için tek nefes yerini 2 -3 uzun nefese bıraktı.
saat 18.30 da hastaneye yatışa gittik.Hastanede de kasılmalar artarak devam etti ve ardindan yerini baskı şeklinde ıkınmaya bıraktı.artik kasilma evresi yani sancılar azalmıştı ikinma evresine geçmiştim.sicak bir duş yaptırdılar rahatlayayim diye ancak benim duşta ikinma hissiyatim daha da artmaya başlamıştı.baski artinca dogum odasına girdik , kasılmaların azalmasi ve yorgun dusmemden kaynakli az bir miktar suni sanci ile birlikte ikinma siddeti artırıldı ve 4 mart akşamı saat tam 23.11 de bebegim normal yoldan dünyaya geldi.Ancak bebegimin kafası çıkın da zorlanınca epizyotomi uygulanmıştı ve ben bir süre daha dikisler için odada kaldım.cok yorucu olan bu uzun süreç en sonunda yerini bu mucizevi mutluluga bıraktı.bebeğimi kucağıma verip odaya geri aldilar.bu benim doğum hikayemdi gelelim ne dusundugume;
1.Doğum kasılmaları -ki özellikle sancı kelimesinden ziyade Kasilma kelimesini kullanmaya özen gösterdim- yorucu düşürmekle beraber hiçte üstesinden gelinemeyecek kadar.avaz avaz bagirtip cagirticak kadar zor değil.yillarca bu sekilde hikayeler dinledik annemden de dahil olmak üzere:).sadece sakin kalip nefes egzersizleri yapmak bu sureci daha rahat atlatmaniz için yeterli olacaktır.elbetteki kolay bir süreç değil ancak üstesinden gelebilirsiniz inanın ki.
Benim ıkınma surecimde bebegim çıkamadığı icin epizyotomi kesiği uygulandı mecbur kalındı ve mudahaleli bir dogum oldu. dogumun uzerinden 10 gün geçmesine rağmen hala bi yerlerimin uzerine oturamıyorum uzun süt emzirme seansları zorluyor :) bu da tabi insana sezeryanla eş değer bir dogum izlenimi veriyor.
Kısaca şunu belirtmek istiyorum.vajinal doğum sureci yasamak isteyen arkadaşlar bence içinizde kalmasın bu mucizevi olay ömrunuzde kac kez yasayacaksiniz ki.bebegin çıktığı an dünyalara değiyor kendinizi cesaretlendirin.sezeryan düşünen arkadaslar veya son dk sezeryan olmak zorunda kalan arkadaşlar ise bence yine hic üzülmesinler.epizyotomili bir vajinal doğum sezeryandan çok da aşırı farklı olmuyor dogum sonrası ağrı surecinde😌 ha ama epizyotomisiz ve mudahalesiz bir vajinal doğum ise tadindan yenmez diye düşünüyorum 😌 hem sezeryan hem vajinal dogum ikiside normal doğumdur.dilerim ki herkes gönlüne göre doğum sekline karar verir ve onu yaşar bebeklerini sağlıkla kucaklarina alırlar.dogum sürecinde önemli olan bebeklerimizin ve annelerinin sağlığı..hayırlısı olsun herkes için.
Hikayemi 8 gün sonra anca yazabildim.sorularınız olursa fırsat bulabildiğim bir zaman yanıtlayabilirim..iyi geceler.happy mum anneler.