Hatice4446 merhaba, ben de arada maalesef aynı sorunu yaşıyorum. Biraz önce Dr Kağan Kocatepe nin YouTube videosunu izledim konuyla ilgili. Asla zararlı olmadığını, erken doğum ya da su boşalması gibi bir duruma neden olmayacağını söyledi. Tabi her hamilelik farklı, başka sıkıntılar varsa bilinmez ama normal bir gebelik sürecinde kabızlığın da çok doğal olduğu ve ıkınmanın zararlı olmadığını söylüyor videoda. Dikkat etmekte muhakkak fayda vardır ama şahsen çok da olumsuz bir etkisi olmadığını düşünüyorum artık