Bilirkisi olarak yazayim madem :)
Beslenme ve diyet uzmanıyım.
anne adayının sahip olduğu kafein yıkımını sağlayan mekanizma bebekte bulunmaz.
Bu mekanizmanın olmayışı;
vücuda alınan her miligramı bebeğin kilosundan çalar
bebeğin sağlıklı gelişimine düşmandır.
Demir emilimini bozar.
Diüretik etkisi ile idrar söktürücüdür. Vücutta sıvı seviyesinin azalmasına neden olur.
gebeliğin ilk trimesterinde düşük riskinin artmasına neden olur. ‼️‼️‼️
Kafeinin sadece kahvede değil,siyah çay,çikolata,gazlı içeçekler ve hatta yeşil çayda da bulunur.
günlük tüketim miktarı 300 mg ın altında olmalıdır!
yani bu da günde 1 fincan türk kahvesi +3 fincan acık caya tekabül eder anneler. Bu güvenli dozdur. Endise etmeyin.
bu oranın üzerine ciktiğinizda yukarida yazdıklarım görülebilir.