Nur3434 bemim ilk gebeliğim düşük ile sonuçlandı. Daha sonra neden düşük oldu vs diye incelendi. Bende kromozomal bir farklılık varmış. Ama bir soruna sebep olmuyor. Yıllarca sağlıklı bir birey olark yaşadım, çok şükür zekamda da bir problem yok. Ama bu kromozom değişimi bebeğe aktarılırken farklı mutasyonlara uğrayıp bebekte farklı sonuçlar doğurabilirmiş. Bir önceki hamileliğimde bunun bu kadar önemli olduğunu bilmiyorduk. Sanırım doktorumuza da durumu tm anlatamayınca önemsemedi ama taramalardan sa direk fatal dna yapalım dedi. Çok şükür kızım sağlıkla doğdu. Şimdi ikinci hamileliğimde bu riskleri öğrendik. Ve fatal dnanın yeterli olmayacağını cvs yapılması gerektiğini birkaç doktora danışarak öğrendik. Bir yanım bir tane evladım sağlıkla doğdu, bu neden olmasın diyor. Allah korusun birşey olsa gebeliğe son mu vereceğim ki de baktırıyorum diyor ama bir yandan da ya bilmesiğimiz birşey olursa, diye içim içimi yedi. En son cvs yaptırmaya karar verdim. Eşim yaptırma taraftarı değildi ama ben yinede 9 ay stres yaşamak istemediğim için yaptırdım. Çok şükür işlem sonrası bebek de iyi. Şimdi sonuçları bekliyoruz. Bence imkanınız varsa fatal dna yaptırın. Tarama testleri biraz daha istatiktiksel bakıyor, ama fatal dna direk bebeğin dnasına bakıyor. Güvenilirliği taramalardan daha yuksek. Gerçekten rahatlıyorsunuz. 9 ay stres yaşamak da kötü. İnşallah bebeğinizi sağlıkla kucağınıza alırsınız.