Mavininannesiseyda bence normal yani “doğal” doğum yapabilecek şansınız varken sezeryan doğumu düşünmemelisiniz. Normal doğum her doktorun ilk önerisi ve önceliği olan bir doğum biçimidir ve en sağlıklısıdır. Sezeryan doğum da cerrahi bir işlem yani ameliyat olarak görülür ama elbette o da sağlıklı bir doğum biçimidir. Normal doğumun pek fazla kötü getirisi yokken, sezeryan doğumun bazı kötü etkileri olabilmekte. Her gebeliğin bir olmadığı gibi, her doğum da bir değildir. Sezeryan da olsa, normal de olsa herkesin doğumu bir olamaz ve ne olursa olsun her zaman sağlığınız için en el verişli olan yöntemi seçmeniz gerekir. Sezeryan doğum sonrasında kalıcı ağrılarınız olabilir, yengemin bacak ağrısı olmuştu doğum yapalı iki sene oluyor hala bacağı konusunda zorlanıyor ve ağrısı oluyor. Bunun dışında sezeryan doğum sonrasında toparlanmak, normal doğuma kıyasla çok daha zor ve uzun bir süreçtir. Dikişlerinizin bakımı ve pansumanını da özenle yapmalısınız. Tabii bu normal doğum sırasında vajinanıza atılabilecek kesi ve dikişler için de geçerlidir. Bunun dışında kilo verme konusunda da sezeryan doğumun sonrasında kilo vermek normal doğumun sonrasına kıyasla daha zordur ama korse kullanarak hallolabilir. Sütünüz daha geç gelebilir ama normal doğum yaptıktan sonra da geç gelebilir belli olmaz, sadece sezeryan doğum sonrasında normal doğuma kıyasla daha geç gelebiliyor. Dikişleriniz sebebiyle hareket etmeniz zorlaşacağı için bebeğinizin bakımı kolay olmayacaktır fakat normal doğumdan sonra derhal ayağa kalkabileceksiniz bebeğinizle de dilediğiniz gibi ilgilenebilirsiniz. Sezeryan doğumu kötülemeye asla çalışmıyorum ben henüz 31+2 haftalık hamileyim doğumumun ne şekilde olacağı da henüz belli değil ama ben normal doğumdan yanayım. Belki de yengemin sezeryan doğum sonrasında neler yaşadığını gördüğümdendir fakat dediğim gibi her doğum bir değildir. İnşallah hakkımızda hayırlı ve sağlıklı olan neyse o olur✨🤍