masallarin fark edildiği sürece önlemler alınıp tedavi süreci başlıyor. Bazılarında sadece diyet yapmak yeterli olurken bazıları ne yazık ki iğneye başlamak zorunda kalıyor. Bu şekerinizin ne kadar yüksek olduğuyla ilgili.
Neler yememek gerekiyor kısmında ise doktorunuz sizi çok daha iyi yönlendirecektir. Ama ufak çaplı olarak benim doktorumun bana yasakladıklarını söyleyebilirim;
Şekerli gıdalar
Pirinç
Makarna
Hamur işi
Kızartmalar
Patates
Meyve günde 1 porsiyonu geçmeden tüketilebilir yanında 1 bardak süt ile
Ekmek günde 2 dilimden fazla olmamalı
gibi…
ben bu yasakların tamamına müthiş derecede uymadım açıkçası. Bir evde neler tüketiliyorsa hepsi yasak gibi oluyor 😅 çok zor uymak. Ama dengelemeye çalışıyorum hep. Mesela o gün pirinç yiyeceksem ekmek tüketmiyorum gibi.
Birde hamileyiz canımız istiyor neticede. Ufak kaçamaklar olabilir ☺️
doktorum haftada 1 gün çok canın isterse sütlü tatlı yiyebilirsin demişti. Ama dediğim gibi bunlar şekerinizin ne kadar yüksek olduğuyla ilgili.
benim çok yüksek değildi ve ufak bi diyet yeterli oldu. Yüksek bir şeker rahatsızlığında eminim çok daha katı bir diyet ve kurallar olacaktır…
aksi taktirde erken doğum, bebekte gelişim bozuklukları, amniyon sıvısının fazla olması, bebeğin iri olması gibi sorunlara sebep oluyormuş şeker hastalığı