Canım devlet senin eşin sigortali olsun olmasın hamileliğin sisteme düştüğü andan itibaren sigortaliyor bu nada analık hakkı deniyor yani sen eşinden ferdi sigortalioluyorsun ve yüzde seksenini devlet karşılıyor yani fazla ödüyorsun eğer yapmazlarsa sağlık bakanlığına başvurucam sizi dediğin an korkudan hemen yelkenleri indiriyorlar analikhakkimi istiyorum de