Denizsevim
Biraz geç oldu kusura bakmayın. Bende doğum hikayemi sizlerle paylaşmak istiyorum. 2 gün öncesinde 38.haftam da doktor kontrolüm vardı, 2cm açıklığım olduğunu bugün yarında doğumun olabileceğini yada bu sürenin bir haftayı geçebileceğini söyledi doktor ve beni eve gönderdi. O andan sonra ben sürekli tetikte bekledim, sandım gelse anlar mıyım suyum gelse anlar mıyım diye. 18 mayıs cuma günü sahur vakti tuvalete gitmek için yataktan kalktım, tam o sıra suyum geldi. Hiçte anlaşılmayacak gibi değil. Hemen eşimi uyandırdım, o çok telaşlandı. Kayınvalidemler bizdeydi, onlara haber verdi. Annemler üst katımızda, onlara haber verdik. Hemen annem ve eşimle biz önden bir araba yola çıktık, gece saat 3.30 civarı, yollar boş ama eşim dörtlüleri yaktı öyle gittik. Hep bunu yapmak istemiştim dedi ama birazda heyecanından yaptı 😂 neyse hastane de doğumhaneye alıp kontrolüm yapıldı 2.5cm açıklığım vardı. Sonra yatışım yapıldı, odamda nst ye bağlandım, sancım vardı ama yeterli sıklıkta ve şiddette değildi. Doktorum bilgilendirildi. Lahman yapıldı, suni sancı verilmeye başlandı. İlk başlar güzeldi. Koridorda yürüyüş yaptım. Ağrı arttırılınca yatağa yattım, ağrılarda eşim ve annem belime masaj yaptı, ama dayanılmaz hale gelmeye başladı. Ağrım yine arttırıldı ve ebe yatmamamı söyledi. Nefes tekniği gösterdi ve eğilip kalkma hareketi gösterdi, sancı geldikçe dediğini yaptım, çok iyi geldi fakat bir süre sonra bacak kaslarım dayanamaz hale geldi. Bu arada her sancı da ıkındım açılmam hızlı olsun diye. Başka bir ebe geldi duşa girmemi önerdi. Duşa girdim, her sancı da sıcak suyla masaj yaptım. Isınma isteğim geldiğin de ebe haber vermemi söylemişti. Kısa süre sonra ebeye seslendik. Kontrolü isteksiz yaptı, açılma beklemiyordu. Fakat ıkınmalarımın faydası oldu galiba, 7cm olmuştu açılmam. Ama ben daha fazla dayanamayacaktım. Duştan çıkarken tansiyonum düştü, bayılacak gibi olmuştum zaten. Daha önce epudural tekliflerini reddetmiştim. Tekrar sordular, kabul etmek zorunda kaldım. Yoksa ağrı beni bayıltacaktı ve zorunlu sezaryen olacaktım. Epuduralden sonra sancılarım hafifledi, rahatladım. Epudural sancıları komple hissetmemi engellemedi, ayrıca yürüyebilir haldeydim. Yine tüm sancılarda ıkındım. Tekrar kontrol ettiklerinde 9cm açıklığım olmuştu. Beni biraz daha beklettiler daha sonra tekerlekli sandalyeyle doğumhaneye aldılar. Doğumhaneye giderken bebeğimin kafası heran çıkacak gibi hissediyordum. Epudural sayesinde keyfim yerindeydi. Çatala çıktım, güler yüzlü ve pozitif oluşum doğum ekibini de mutlu etmişti. Doğum ekibi çok destek oldu. Gerçek uzun ıkınmalara ebemin talimatıyla başladım. 5-6 uzun ıkınma yaşadım. Hepsinde enerjimin tükendiğini hissetsem de denizim için kendimi zorladım. Sonunda bebeğimin sesini duydum. Eşimi de çağırdılar, kordonunu ona kestirdiler ve dikişlerim atılırken bebeğimi kucağıma verdiler. O an hiç bir ağrı sancı ve yorgunluk kalmamıştı. Ölçümleri yapıldıktan sonra kucağıma verdiler ve odamıza hep birlikte döndük. Gece 3.30 civarı suyumun gelmesiyle başlayan doğumum 11.55te oğlumun doğmasıyla mutlu sona ulaşmış oldu. Sonradan öğrendiğime göre oğlum elinin biri başının yanında gelmiş. O nedenle dikişlerim biraz fazla oldu.(kaç tane tam bilmiyorum). Odaya geçince ilk iş oğlumu emzirmeyi denedim, hemen aldı.
2 saat uykuyla doğuma gelmeme rağmen hiç uykum yoktu, enerjimde yerindeydi. Tek sorun epudural vücudumdan çıkmak üzere olduğundan ayaklarımda ki uyuşukluk rahatsız etti.. Onun dışında iyiydim.
Uzun oldu, detaylı anlatmak istedim. Hakkınızı helal edin.
Sormak istediklerinizi elimden geldiği kadarıyla cevaplamaya çalışırım..