Aylarca doğum hikayelerini takip eden biri olarak kendi serüvenimi yazmadan uygulamadan ayrılmak istemedim:) 40. haftayı tamamlamama rağmen hiç bir sancı kasılma ağrı açılma vb gibi belirtim yoktu. doktorum 1 marta gün verdi. sabah hafif bir kahvaltiyla gel suni sancıyla doğumu başlatalım eğer rahmin sancıya cvp verirse böyle ilerileriz olmazsa sezaryene döneriz dedi. sabah 10da sancı verilmeye başlandı. saat2ye kadar 2cm açılmaya zor ulastik. ben daha bişey hissetmiyordum. saat 3 gibi sancılar fena vurmaya başladı ne yapacagimi şaşırdım. doğum koçumla ve annemle beraber surekli pilates topunun uzerinde ve duşta sancıları atlatmaya çalıştık. hiç bu kadar zor olacağını düşünmemiştim. 4cm açıklıkta epidural yapıldı. büyük umut bağladigim epidural bende hiç ise yaramadı. çok nadir de olsa bazı gebelerde ise yaramazmis:( sürekli yapılan açıklık kontrolleri suyumun patlatılmasinin şiddetli acısı epiduralin ise yaramamasi derken normal doğum seçtiğime bin pişman oldum. doktorum da 6cm açıklıktan sonra bu kadar acı çekip sezaryene dönmek olmaz diye beni gazlayınca acı çekmeye devam ettim. 9cm olunca beni doğumhaneye aldılar. ama herkesin bahsettiği o ıkınma hissi bende çok kısa sürüyordu bebeği cikarabilmeme yetmiyordu. defalarca denedim. hiç öyle burada okuduklarim gibi 3 ıkınmada 5ikinmada içimden kayivermedi:) artık 10sn lik ıkınma için bile enerjim kalmamıştı. dr mun verdiği son gazla ilk gelen sancıyla son ikinmami son gücümle yapabildim tabi bu esnada karnimdan iki hemşire basarak destek oldu ve bebeğime kavuşabildim😍 sabah 10da başlatilan doğum akşam 8.15te bitti. ben çok çok zorlandım kızlar. ve şunu da ekliyim 9ay boyunca günlük 6bin adım attım 9kilo aldım nefes egzersizleri çalıştım. yoga yaptım. daha ne yapayım:) hikayemde hep olumsuzluk olmaması için şunu ekliyim bari toparlanma evresi çok az dikisim olmasına rağmen gayet hızlı oluyor. 1 hafta geçti ve geriye 3 kilom kaldı. sütüm hemen geldi.
Sorunuz olursa yanıtlarım çünkü doğum seklini belirlerken insanin kafasındaki deli sorular hic bitmiyor:)