Merhaba kızlar ben 18 aylik kızım varken sürpriz bir şekilde hamile kaldım hamileliğin ilk zamanları kızımı nasıl sütten kescem ya kıskanırsa doğunca ne yaparım diye düşünmekle geçti çünkü kızım bana aşırı düşkün bir bebekti ve memeye de.. 2 yaşına kadar emzirmek istiyordum öyle de yaptım sütüm hamile kaldıktan bir süre sonra kendiliğinden azaldı kızımın da emme sıklığı böylece azaldı derken günde bir defa emmeye başlayınca onu da bıraktık Allah kolaylığını verdi en dert ettiğim konuydu bu.
Hamileliğim problemsiz geçti ilk aylarda sabah bulantısı vardı ama karnımı doyurunca hafifliyordu son güne kadar da kızımla ilgilendim 9 kilo aldım ödemim yoktu ilk doğumum sezaryen olduğu için bu da planlı sezeryan olacaktı 4 marta gün aldık 1 martta sabah adet sancısı ve düzenli kasılmam oldu birkaç saat kadar, yataktan kalkınca geçti ama doktoruma yine de haber verdim çünkü Kocaeli’de oturuyorum İstanbul’da doğum yapacaktım. Doktor yarın sabah aç gelin dedi 😱 böylece doğum günü 2 mart oldu toplandık İstanbul’a geçtik sabah kızımı öptüm kokladım o babaannesinde kaldı biz hastaneye geçtik Dr son kontrol etti açıklığa baktı kasılmam olduğu için sonra yatış işlemleri.. odaya geçtik ameliyat önlüğünü giydim hemşire geldi damar yolu açıldı ameliyathaneye alındım ilki sedyede omuzlarımı serbest bırakıp öne eğilmem istendi yaptım spinal iğnesi gerçekten damar yolundan daha az acı veren birşey iğne yapılınca sol bacağmda elektrik çarpması gibi bir his ve sıcaklık oldu uyuştum yatırdılar sonda takıldı. İlkinde sondayi uyusmadan takmışlardı acil sezaryen diye kesinlikle uyuştuktan sonra takılması daha konforlu hiç hissetmedim. Uyusunca Dr başladı dokunma çekiştirme hissediliuor ama acı yok ilk olarak sanki Dr göbeğimi çizdi gibi sonra zaten yukardan birisi bastırdı ve ağlama sesi 🐥 minik oğlum doğdu ben çok kastim kendimi üşüdüğüm için değil ama istemsiz bir titreme aldı beni sakinleştirici vurdular konuşulanları falan duyuyorum ama yarı uyku halindeydim dikişler yapıldı ameliyathaneden çıktık odada da bir süre titremem geçmedi eşim annem endişelendi biraz normal dediler anestezide dolayı. Oğlum odaya geldi emzirdim sütüm hemen gelmişti ilkinde de hemen gelmişti kızlar sezaryen olunca sütüm gelmeyecek diye düşünmeyin herkeste aynı olmuyor.
Oğlum 38+5 2665 gram 47 cm doğdu kurşun asker açığı kapatmaya çalışıyo 😍 uyuşukluğum dört beş saat sonra geçmeye başladı ilkinde benim gazim zor çıkmıştı ikinci gün ilaç verdiler öyle çıkarabilmistim bunda da öyle olmasın diye uyuşukluk geçince ayağa kaldırılmayı beklemeden popomu bacaklarımı yatakta hafif hafif oynatmaya başlamıştım öğlen 12 buçukta dogum yaptım akşam 9da kaldırdılar gece 12 de gazım çıktı yurumedigim zamanlarda da yatakta burda birinden okumuştum popomu havaya kaldırdım indirdim hemşirenin tavsiyesiyle diyordu o aklımda kamış onu yaptım sonrasinda da gaz cikarmak bir nebze daha rahat oldu bol sıvı aldım sade kahve komposto su içtim ilkinde baş ağrım çok olmuştu yine olmasın diye korkudan içtim de içtim dört gün oldu hâlâ ağrı gelecek gibi olunca korkuyorum hemen kahve su falan içiyorum çok şükür şimdiye kadar dayanılmayacak ağrım olmadı 🤦 hastanede bir gün kaldim ertesi gün eve geldik.
İlk sezaryenimde çok yattım kızlar ağrım çok oldu ama şuanda farkediyorum ki çok yatınca ağrı artiyomus hareket etmeye çalışın eve çıkınca duş alın rahatlatıyor spinalde ağrı olmaması için bol su kahve için ben mesela hastanede wcye kalkıyodum geri yatınca hemen tekrar su kahve komposto çay bunları dönüşümlü üç dört bardak içiyodum en fazla bir saat sonra tekrar wcye kalkıyodum böyle böyle anesteziyi atmak icin. Kalktikca açıldım
Ben tesettürlüyüm gecelik giymedim gömlek yaka pijama tercih ettim rahat oldu. Depend kullandım o da büyük rahatlık ekstra iki takim götürmüştüm lazım olmadı. Kahve için termosla sıcak su götürdüm sürekli kantine inmemek icin o da rahat oldu bizim için. Bebeğe üç dört takım götürdüm lazım olmadı ama yine de üç dört takım koyulmalı ilk kizima kullanmıştık. Ayy oda süsleme yapmadım sadece kapı süsü aldım ama yan odadan taburcu olanlar giderken balonlarini bize bıraktılar eve götürmeyelim diye Allah’ım o balonlar sağa çarpıp patladı sola çarpıp patladı dikişlerden gülmek istiyorum gulemiyorum eşime Allah aşkına şunları at dışarı dedim bırakın balonu falan 😂
Nisa Hastanesi’nde doğum yaptım doktorum Necla Ülker kendisinden memnunum ikinci doğumumu onda yaptım gideceklere tavsiye ederim 😊elimden geldiğince ise yarar şeyler yazmaya çalıştım aklınıza takılan başka şey varsa yardımcı olurum herkese kolay sağlıklı hamilelik ve doğumlar dilerim..