Duyguynrky Kızlar sürekli herkesin sorduğu bir soru şeker yüklemesi ben kendi araştırmalarım ve doktoruma sorduğum (arkadaşlarımda dahil) sorular dahilinde size şeker yüklemesini anlatayım. Öncelikle şeker yüklemesi dediğimiz aslında İNTOLERANS. Açlık tokluktan farkıda burdan geliyor. 12 saatlik aç kalmanızın sonunda birden şekerinizin minimum sürede maksimum kaça çıkacağını anlamanın yöntemi. 50-75 gr glikoz yüklemesiyle 1-2 saat sonrasında maksimum seviyeyi öğrenmenizi sağlıyor. YARARLARI; *eğer şekeriniz varsa önlem almanızı sağlayacak ama yoksa hayatınıza aynı şekilde devam edeceksiniz. *sizin ve bebeğinizin sağlığı için önemli. Genetik olarak şeker hastalığı olan bir akrabanız varsa sizinde şeker hastası olma ihtimalinize karşı erkenden alınan önlem. yaptırmazsanız ne olur; *bebek suyu azalır veya çoğalır (zamanından önce) *bebeğiniz erken doğabilir (şekere bağlı tansiyon yüksekliği) *bebeğinizde anamoliler olabilir *bebeğiniz anne karnında ölebilir Yani alacağınız 50-75 gram şekeri doğrudan bebeğinize yüklemiyorsunuz. Zaten emilip bebeğinize geçme süresi var. O gün içerisinde ekstradan şeker içeren şeyler tüketmeyip bol su içtiğinizde sıkıntı yaşamazsınız. Kimisi şey yazmış bebeğimi hiç hissetmedim. Bende çok daha fazla hissettim. Tadı öyle kötü değil hafif soğuk asidi kaçmış sprite gibi. Yaptırmak zorunda değilsiniz. Eğer ben hayatımda şeker içeren şeyleri pek tüketmem diyorsanız (meyvelerde şeker olduğunu unutmayın) hamur işimi o da ne? Diyorsanız ben yaptırmadan diyet yapmayı başarırım diyorsanız yaptırmayın. Ama şekeriniz varsa bilerek hamileliğinizi rahat geçirmek çok daha önemli. Benim babam şeker hastası ben yaptırdım bende çıkmadı. Yani öyle korktuğunuz gibi birşey değil. Sanırım doğru bilgi bu konuda önemli. (Zaten yükleme hastanede yapılıyor allah korusun aşırı yüksek sonuç çıksa anında orda müdahale edilir. Ama evde yükselse ne yapacaksınız? Yine seçim sizin. Hepinize sağlıklı hamilelikler bebişlerimizi sağlıkla kucağımıza alalım 🙏🏼 Umarım yardımcı olabilmişimdir.)
Hanif Duyguynrky ellerinize sağlık yerinde bir paylaşım olmuş bu konuda hergün birçok post açılıyor 🤦🏻♀️ En azından burdan okumaları bilgi almaları iyi olur.
Duyguynrky Tuba704 bilgilendirici olmasına sevindim. Herkesin tedirgin olduğu bir konu (haklı olarak) bilinçli bir şekilde seçim yaparlar en azından
Duyguynrky Hanif evet çok fazla gördüğüm için yazma gereği duydum hemen hemen hepsine cevap vermiştim sonra dedim en güzeli konu açmak 😁 inşallah faydası dokunur