Herkese merhaba,
26 günlük bebeğimi uyuttum ve sizlerle doğum hikayemi paylasmak istiyorum. Burada cok fazla hikaye okudum yeri geldi kimisi korkuttu kimisi tebessüm ettirdi..
39+2 de sabah pembemsi bir akinti geldi, saat 12 ye kadar ara ara bu devam etti, buradan okuduklarimdan nişan olabilecegini dusunerek icten ice mutlu olmustum ancak yine de ilk gebeligin verdigi deneyimsizlikle tedirgin de olmustum. Doktorumu aradim muayeneye gitmemi soyledi. Saat 2 gibi kendisine muayeneye gittim acikligima bakti 1 cm dedi. Doğum baslamaz seni klinige girerken gordum dogum yapacak kadin oyle girmezdi zaten dedi :) o an ne demek istedigini anlamamistim :D.. aciklik devam edecekmi diye 2 saat sonrasi tekrar muayeneye cagirdi acikligim yine 1 cmdi. Muayeneden kaynakli hafif kanama yada pembemsi akinti devam edebilir dedi. Doktoruma hic gelen pembe akinti nisanmi diye sormak aklima gelmedi doktorumda hic aciklama yapmadi. 39+4 te gece hafif hafif dalgalarim yoklamaya basladi. Adet sancilari gibi diyebilirim. Artik sabaha doğru 5te dalgalaridan uyku tutmadi, araligi acikti 15 dakikada 10 dakikada bir gibi geliyorlardi. Tuvalete gittikce rahatliyordum. Sabaha kadar dalgalarimi bu sekilde karsiladim. Sabah evdekiler uyandi esim 10 da ise gidiyordu acaba gitmesen mi sanki dogum baslayacak gibi dedim. Ve dalgalarimin sıklıgını tutmaya basladim. Duzensizdi, 8 dk da 10 dk da , 11 dk da bazen 5 dk da… bu beni tedirgin etti cunku duzensiz olmasina ragmen artk siddeti kendini belli eden dalgalarim vardi. 12ye kadar evde dalgalarimi karsiladim son bir saat 3 dk da bir 40 sn dalgalarim geliyordu doktoruma haber verdim muayeneye cagirdi aciklik 3 cm olmustu ancak nst de dalgalarim cikmadi. Hem evdekilerin dalgalarimi ogrendigindeki tavirlari, hem nst de dalgalarimin cikmamasi hem de doktorumun yasadiklarin fragman demesi beni olumsuz anlamda cok etkiledi o saatten sonra acaba 1 gün mü 2 gün mü sürecek diye istemsiz dusunmeye basladim. Cunku dalgalar yavastan yormaya baslamisti. Doktorum 3 4 saate kadar tekrar gel dedi ben 4 saat sonra gideyim ikide bir aciklik muayenesi olmak istemiyorum demistim esime taa ki eve gelip dalgalarim kendini iyice belli edene kadar. Saat 3e doğru artik dayanmakta güçlük yasamaya basladim eşim ne yapacagini sasirmisti annem aglamaya baslamisti ablam kendini odaya kapamisti bunlar beni cok etkiledi. Lütfen yaninizda olacak kisilerle oncesinde konusmanizi yapin :)) normal dogumun her ani öyle güzel bir deneyim ki kadin kendi ile kaldiginda aslinda cok guzel baş ediyor diyebilirim. Son anlarda eşim istegimle belime masaj yapti, 10 15 dk kadar sicak su altinda kaldim sicak su altinda kalma sürenizi daha uzun tutabilirsiniz , biz de esim cok tedirgindi :D uzun tutmak istemedi.. dalgalarimi plates topunda karsilayamadim ben acikcasi, surekli odadan odaya yurudum bir de duvardan ellerimle destek alip saga sola salinmak iyi geliyordu deneyebilirsiniz dalga aninizda. Nefes çoook çok onemli lütfen nefes tekniklerine youtubedan felan bakin. Nefesimi duzgun aldigim yerlerde cok rahattim ancak her zaman kontrol edebildigimi de söyleyemem. 4 saati bekleyemedim ve 3 saat sonra tekrar muayeneye gittim istemsiz klinik koridorlarinda saliniyordum skuat yapiyordum 🙈 herkes saskin saskin bakiyordu doktorum dur daha baslangic diyorum bunlar sakin ol dedi muayene ettiginde ise tabiki sakin olamazsin dogumun baslamak uzere dedi :D 7cm acikligim oldugunu soyledi eve mi gitmek istersin yatis vereyim mi dedi. Ben surekli yatisi en sona saklayalim diyordum cunku. Ancak o an artik beni yatirin dedim, epidural vakti gecmisti ama yinr de doktoruma gecti digmi dedim o an aglamaya basladim dayanamam artik diye ama icten nasil seviniyorum cunku epidural almak da istemiyordum bi yandan. Acil hastaneye gonderildim, ebem suyumu acti aninda bagirmaya basladi doktoru arayin cabuk gelsin yetisemicek yoksa diye ,,, o ara bebegimin kalp atislari dustu ebem uyardi nefes almiyorsun sadece veriyorsun diye acil oksijen istediler ama ben nefesimi duzenleyince gerek kalmadi vermediler. Burayi ozellikle belirtmek istedim nefes asiri önemli canim anneler… acil dogumhaneye cikarildim, hayalim yuruyerek girip yuruyerek cikmakti ancak kapkara sacli bir bebek saclari disarda dedi ebem :)) sandalyeye oturttular dogumhaneye giderken ve ozellikle cok uca oturmami istedi bebeginin uzerine oturma demisti. :) ben öyle 2 3 ikinmada doguramadim coook cok ikindim en sonunda ebem destek oldu üzerime cikti. O an yirtiklarim olustugu icin doktorum mudehale etti ve kesi atti. Hicbirini hissetmedim. Burada ebe uzerine ciktiginda cok aci duyan kisilerin paylasimlarini okumustum bebegime o kadar odakliydim ki ebem uzerimde zip zip ziplarken ben ikinmaya devam ettim :D 15:30 16:00 gibi gittigim hastanede 16:30 da bebegim dunyaya geldi. Tek dedigim minicikmissin nasi fit diye cikaramadim seni oldu 😂 ebem ve hemsireler cok gulduler. Sonrasinda dikislerim atildi ve odama gectik. Dikis atilma sureci dogum surecimden daha uzundu.. Halen dusmeyen dikislerim var ozellikle belirtiyorum cunku dikisli halimle dahi iyi ki diyorum ☺ cok guzel bir deneyimdi normal dogumu dileyen tüm anne adaylarina en kolay haliyle nasip olsun dilerim.