Arkadaşlar merhaba, doğum yapana kadar buradaki doğum hikayelerini okuyordum. Bana da kendi doğum hikayemi yazmak nasip oldu.
Kızım 23 şubatta 37+5 de gelmeyi tercih etti. 🙂 Ağrılarım yoktu hiç belirti yoktu ama his olarak erken geleceğini hissediyordum sanki. 2 gun sonra kontrolum vardı. Cati muayenesi olmamıştım daha. Geçen bi önceki kontrolde doktor , ailenizi filan cagirmayin daha doguma var martın başinda bekliyoruz demisti. Daha kanala bile girmemis demisti oysaki. 23 subat gunu sanki biliyormus gibi kalktim tum hazirligimi yaptim. Duşa girdim aksam guzel bi banyo yaptim. Saclarima üsenmeyip fön cektim her an hersey olabilir duzgun dursun dedim. Gece saat 04.30 da uyurken sagima donecekken bi anda suyum geldi hemen uyandım şok oldum. Eşimi uyandirdim panik yapmadan sakin olmasini istedim. Duşa girip vucudumu yıkadim .Fakat sancim olmadigi icin moralim bozulmustu. Suni sanci almak istemiyordum. Hastaneye gittik hemen zaten 10 dk evime çok yakın. Bu arada yoldada suyum gelmeye devam ediyordu. Hastaneye girdik hemen yatısimi yaptilar. Suyum geldigi icin eve gonderemeyiz denildi. Doktoruma haber verdi hemsireler. Sabaha gelecekti o da. O kadar heycanliydim ki o gun bebegimizi ordan alip cikacaktik o gun bugundu.
Muayenede 1 santim acikligim vardi. Sancilarimin gelmesini bekledik bir sure odada yuruyus yaptim. Plates topuyla hareketler yaptim fakat ne sancim geliyordu ne de acilmam. Sabah oldu doktorum yaninda ebeyle geldi. Ebe beni alttan muayene etti. Dogurabilir miyim doguramazmiyim diye bakmak istedi. muayene ederken çok canim acidi ama bagirmamaya calistim dayandim. Yanimdaki hemsireler cok iyi muayene oluyosun dediler . O esnada ebe doktoruma bu kız dogurur dedi. Doktorum gelir gelmez suni sanci vermek istedi ama ebe izin vermedi hayir bekleyelim biraz daha dedi. Bu arada ebe çok önemliymis kızlar ben normal dogum yapabildiysem tamamen bu ebe sayesindeydi. Birazdan anlatacaklarım bunu destekleyecek. 2 saat gecti bende hala ne sanci ne acilma yok. Artik tamam suni sanci verildi . Yavas yavas artirilarak dozu. Sancilarim hafif hafif gelmeye basladi. Saatler gecti benim acilmam ancak 3 santim oldu. Artik doktorum cok umitsizdi sezeryan olacak gozuyle bakiyordu bana. Benim de umidim tukeniyordu artik . Agrilar dayanilmaz noktalara geldi artik bagirmaya basladim. Esim yanimda surekli elimi tutuyor bende agri vurdukca elini sıkıyordum. Ebe gelip gidiyor bakiyor acilma yok . Kizim kafasini yan cevirmis kanala giremiyordu. Artik dayanamiyordum yeter dedim beni sezeryana alin aglamaya basladim . Olmuyor acilma bosuna cekiyorum bu agriyi dedim . Bu ana kadar ebe ve hemsireler sabrimi gucumu hep taktir ettiler dile getirdiler. Artık ebe halime cok uzuldu ben simdi halledicem bak hemen doguracaksin dedi. Nolur bisey yap diye yardim et diye yalvariyorum agliyorum ebeye . Eliyle rahmime biseyler yapti tabi ben o aciyla bagiriyorum yeter birakin beni istemiyorum sezeryana alin diye. Sonra ebe dediki acikligin 8 cm oldu. Inanmiyorum yalan soyluyosun bana dayaniyim diye dedim. Vallahi bak 8 cm oldu dedi . Eliyle naptiysa 3 cm den bi anda 8 oldu aciklik . Hemsireler inanamadi . Hemen dogumhaneyi hazirlayin doktoru da cagirin 15 dk ya doguracak dedi. Ben hala ihtimal vermiyorum. Doktorum geldi eliyle muayene etti şok oldu . Nasil yani aciklik tam dedi . O anda bana ikinma gelmeye basladi . Geliyo galiba dedim ebeye ikinmam var . Ikin dedi bana korkma. Hemen dogumhaneye goturduler o anda bana epidural takin dedim 😄 herkez kahkaha atmaya basladi doguruyosun ne epidurali diye 😄 catala ciktim. Doktorum diyoki helal olsun sana ben hic inanmiyordum . Cikinca sana sarilicam dedi. Benim umrumda degil bagiriyorum hocam hocam dayanamiyorum diye. guluyolar 😄 çok komik seyler sacmaliyorum o anda esimde yanimda bu arada. 3 ikinmada bebegim cikti. Öyle bir rahatliyosunuz ki anlatamam. Birde plesantayi icinizden cikarirken çok rahatliyorsunuz. Bebegimi hemen gogsume yatirdilar. Allahim o ne guzel bi duygu…
Özetlemek gerekirse Ben gece 04.30 da gidip 16.30 da dogum yaptim. Toplam 5 saat suni sanci cektim 5. Saatin sonunda dogum yaptım. Kolay bi dogum muydu zor bi dogum muydu bilmiyorum . Benim sansım ebe olmuştu. O olmasa inanmasa doktorum sezeryana almaya dunden raziydi. Sanssizligim ise suni sanci almak. Ebenizi cok iyi arastirin doktorlar hic birsey yapmiyor hersey ebe de bitiyor. Ama bence ne olursa olsun o normal dogumu tatmak cok guzel. Korkmayin cesaretli olun. Allah sabrını veriyor bi sekilde. Geriye cok guzel bi ani kaliyor. 🙂