24.02 Çarşamba günü için doktorumla pazartesi günü sözleşmiştik. Önce açılmama bakıp duruma göre sezaryen ya da normal doğuma karar verecektik. Ben en başından beri normal istiyordum 40 hafta bekleyeyim dedim🙈 Neyse gelelim hikayeme :) Salı gecesi içimde bir burukluk, bir ağlama hissi aldı başını gitti. Salya sümük ağladım, korktum doğumdan🙈 Çarşamba sabahı oldu saat 7′de uyandım önce duşumu aldım dua ediyorum sürekli sancım gelsin diye, sıcak suyla duş aldım falan ama yok :) Sürekli Meryem suresini dinledim, inşirah dinledim hastaneye gidene kadar. 8.30 gibi hastaneye geldik doktorum açılmana bakalım dedi baktı ne açılma var ne de bebek kanalda tercih senin dedi. Suni sancı verip olumlu sonuçta alabiliriz olumsuz sonuçta alabiliriz dedi. Ben de eşime sordum o da karar senin dedi. Düşündüm o kadar sancı çekip sezaryene dönmek istemedim. Bizi 9 gibi odaya aldılar 13.30 için sezaryen saati verildi. Geçtik odaya eşimle başladım ağlamaya 😂 hemşire geldi sakinleştirdi ama içimde sıkıntı gitmiyor 😂 nstye bağladılar yine dua ediyorum sancım çıksın diye 😂 doktorum geldi hareketlerinin iyi olduğunu söyledi 12 gibi tekrar nst çektireceğimi söyledi gitti. Saat 13.00 olunca beni almaya geldiler ama nasıl korkuyorum gözyaşlarım pıt pıt akıyor. Hasta bakıcı geldi sedyeye aldı beni asansöre bindik ameliyathanenin önüne geldik ve eşimi içeri almadılar girene kadar o bana ben ona baktım gözlerimde yaşlar, korku girdim. Girdiğimde titremeye başladım. Sağ olsun ameliyathanede bulunan herkes çok sıcakkanlıydı. Sakinleştirdiler beni, sezaryen ile doğumun kolay olduğunu birkaç saate ayağa kalkıp birkaç güne de hiçbir şeyin kalmayacağını anlattılar. Ben korkularımdan bahsettim falan. O sırada anestezi doktoru geldi belimden iğne yapacağını söyledi kendimi kasmamam gerektiğini, iğneden sonra olacakları anlattı. İğne yaparken hiç acı hissetmedim diyebilirim hatta 2 kez yaptı bana çünkü göbeğimden doğru pozisyon alamamıştım. İğneden sonra yavaş yavaş bacaklarımda karıncalanma ve yanma hissi oluştu. Bunu söylemişlerdi bana korkmamam gerektiğini hiç acı hissetmediğimi anlayana kadar bazı testler yapılacağını söylediler. Sonda takmaya geldiler sondamı takarken sprey sıktılar bacaklarıma pozisyon aldırdılar utandığım şeylerden birisi buydu bacaklarını hissetmiyorsun ve üzerinde bir şey yok🙈 sondayı hiç hissetmedim hiç acılı bir şey değilmiş taktıktan sonra testlerden birisinin sonda olduğunu söylediler bir şey hissedip hissetmediğimi ben de hissetmediğimi söyledim ameliyatında böyle olacağını söylediler. O sırada beni boyadılar. Doktorum geldi nasıl olduğumu sordu. Hiç acı duymayacağımı ama çekiştirme olacağını korkmamam gerektiğini söyledi. Ben de aynı diş çektirmek gibi mi dedim güldük evet aynen dedi ☺️ ben boş boş etrafı izlerken 5 dk içerisinde bir ağlama sesi duydum önce anlamadım 🥺😩 sonra bi baktım benim bebeğim nasıl güzeldi anlatamam ağladım galiba hatırlayamıyorum sadece çok güzelsinn yavrum dediğimi hatırlıyorum🥺 hemen çocuk doktoru ve hemşire muayenesini yaptı sağ olsunlar o kadar iyi davrandılar ki yavrumun çok güzel olduğunu söyleye söyleye seve seve giydirdiler 🥰 sonra yanağıma koydular doktorum eşimi ameliyata alamadığı için (pandemiden dolayı) söz vermişti ilk fotoğrafları kendisi gönderecekti hemen boy boy pozlar verdik oğluşumla, hemşirelerimizle 🥰 o sırada bana bir iğne yaptılar boğazında kötü tat hissi olabilir panik yapma dediler. Ne içindi o bilmiyorum sezaryen olacaklar için şimdiden söyleyeyim 🙈yanağıma koydukları kokusu o kadar güzeldi ki anlatamam cennet kokusu dedikleri oydu galiba🥰🥰🥰 hemen oğlumu giydirip odaya götürdüler babasıyla bulaşmaya gitti. Benim işlemlerim devam ediyordu. Birden başıma ağrı girdi ve mide bulantısı hissetmeye başladım hemen söyledim kusacağım galiba diye yanıma bez koydular sakin olmamı söylediler o sırada doktorum karnı da aç ama falan dediğini hatırlıyorum. Tansiyonum indi çıktı galiba ya da baskıdan dolayı kendimi kötü hissettim. Hemen gözlerimi kapattım uyu dediler bana gözlerimi kapatırken yavaş yavaş rahatlamaya başladım. Halsizleştim. Konuşmaya dermanım bile yoktu ☺️ benim işlemlerimde 15-20dk sürdü. Odaya çıktık herkes oradaydı oğlum yanı başımda uyuyordu 😍 hemen hemşire ve hasta bakıcı geldi temizliğimi yaptılar oğlumu kucağıma verip göğüslerimin çok ama çok küçük olmasına rağmen bi sıkmayla sütüm geldi. Hamileliğim boyunca hiç gelmemişti. Korkuyordum ya hiç gelmezse diye ama geliyormuş yeter ki inanın🥰 emzirdim oğlumu 6-7 saat sonra yürütmeye başladılar. Altımı bezlediler. Depend ben 2. Gün kullanmaya başladım. Tuvalete çıkmamı söylediler çıktım idrarımı yaptım. İlerleyen saatlerde tekrar çıktım ve gazımı da çıkardım yatarken hiç çıkmıyor ilk gün yürüdükçe çıkıyor ben tuvalete gittiğimde çıkardım hep 🙈biraz dikiş korkum olduğu için yatıp kalkarken zorlandım bir şey olur diye🙈çok kolaydı sezaryen sonrası biraz beni zorladı bunlardan ilki çok rahat hareket edememek ben hemen toparlanmak istiyordum hiçbir şey olmamış gibi 😂 ikincisi ise felaket baş ağrısı eve çıktığım gün birden bi ağrı girdi saçlarımı koparasım geldi şu an 5. Gün ve ağrımaya devam. Sürekli ağrımıyor ama ağrı girdiğinde ise resmen ağlatan bi ağrı bunu söyleyebilirim pozitif olamadım bu baş ağrısı konusunda 😩 bol su için, sade nescafe tüketin ben az da olsa yapmaya çalışıyorum. Doktorum da ağrının normal 1 haftaya kadar olacağını söyledi azaltmak için su içmem, ağrı kesici almam gerektiğini falan ☺️🙈 biraz uzun oldu ama kusura bakmayın 🥰🥰 son olarak sezaryen sonrası süt gelmez diyenlere hiç aldırmayın sıcak duş sonrası hemen geliyor maşallah 🤲🏻❤️