Merhaba sevgili anne adayları.😊 Doğum yapalı 1 ay olmasına rağmen hikayemi yazmak için anca vakit bulabildim. Ben de sizler gibi hamileyken sürekli burada başkalarının deneyimlerini okurdum. Normal doğumdan korktuğum için hep sezaryen doğum yapmayı düşünüyordum. İnanın kan vermekten bile tedirgin olan ben şuan bunları yazdığıma inanamıyorum. Ama Allah gerçekten yardım ediyor bizlere,çok şükür🙏🏻 Hamilelik döneminde herkes gibi ben de bazı sıkıntılar yaşadım. 36.haftada nstde doğum sancılarım çıkınca doktorum en geç 10 gün içinde bebeğin geleceğini,çatımın da normal doğum için uygun olduğunu söyledi. Evet çatı muayenesi oldum ki bundan da çok korkuyordum. Kabul çok sevimli bir şey olmasa da gerçekten kasmayınca acı veren bir işlem değilmiş😊 Tabi ben gaza geldim ve normal doğum yapabileceğimi düşündüm. Ancak sürekli aklımda "Acaba suyum gelecek mi, acaba nişanım gelecek mi?"soruları vardı. İçten içe çok korkuyordum, çünkü başından beri sezaryen istiyordum. 37.haftada tekrar vajinal muayene oldum ancak muayeneki rahatsızlığım ve bendeki gerçek isteksizlikten dolayı doktorumla normalden vazgeçip sezaryen ameliyata karar verdik. Bebek kanaldaydı ve sancılarımda düzenliydi. O sebeple direkt 38+2ye gün aldık. O gün hem korku, hem heyecan, hem mutluluk bir aradaydı. Ameliyat hazırlıkları yapıldı.Spinal vuruldu. Sinek ısırığı gibi hissettim. İlk kez ameliyat olacaktım ama tuhaf bir rahatlık vardı, çünkü tek düşüncem çocuğumdu.Size tavsiyem siz de ameliyat olacağım diye düşünmeyin. Bebeğinize odaklanın😊 Gelelim ameliyata : Ayaklarım uyuştuktan sonra sonda takıldı,hissetmedim. Zaten birkaç dakika içinde bebek çıktı. Onu gördüğüm an zaman durdu sanki, bol bol öpüp kokladım.Şükürler ettim.😇 Sonrasında onu bebek odasına götürdüler, benim işlerim devam etti. Acı yok, sıfır acı ama dokunuş ve çekiştirmeler fazlasıyla hissediliyor. Ancak sizin aklınız bebeğinizde oluyor.😊 Gelelim ameliyat sonrasına: İlk yürüyüş beni zorladı yapamayacağım sanıp ağladım ama hep derlerdi yürüdükçe açılırsın, mutlaka yürü. Gerçekten de kendinize inanın ve yavaş yavaş kısa da olsa yürüyün. Ertesi gün kalkışım daha da kolay olmuştu. 2 gün hastanede kaldık. Sonra eve geldim. Ödem, ağrı gibi bir çok rahatsızlık oluyor geçmeyecek gibi geliyor ama geçiyor😇 Klişe ama ben bile doğum yaptıysam sizler hayli hayli yaparsınız.😊 Bu arada 80 kilo ile hamile kaldım, 97 ile doğuma girdim.15.günde 12 kilo girmişti bile.Yani kiloyu da kafanıza takmayın sakın. 😊 Ben ameliyat sırasında hamile olanlara, çocuk isteyip sahip olamayanlara bolca dua ettim. İnşallah hepinizin doğumu çok çok güzel geçer.😇 Kendinize iyi bakın,hamileliğinizin keyfini çıkarın.😇💙