Herkese merhaba güzel arkadaşlarım 🌸 9 ay süren bu güzel yolculuk sonunda 8 Şubatta oğluma kavuştum. Hamileyken en sevdiğim şey doğum hikayelerini okumak veya dinlemek oldu o nedenle bende paylaşmak istiyorum.
8 şubat sabahı erkenden hastaneye yatışım yapıldı yanımda sadece eşim vardı. Nst ye bağladılar daha sonra damar yolu açtılar ve ameliyathanede giyeceğim kıyafeti giydim serum bağlandı sonra beni ameliyathaneye götürmek için aldılar tam o sırada öyle duygulandım ki hüngür hüngür ağlamaya başladım eşimle birbirimize sarıldık. Ameliyathaneye geldiğimde spinal iğnem yapıldı bu işlem canımı yakmadı direk bacaklarıma sıcaklık indi ve uyuşmaya başladı ardından sondam takıldı. Sonra doktorum geldi tabi doktorun sesini duyunca ben başladığımızı düşündüm ve kalp atışlarım hızlanmaya başladı tansiyonum düştü heyecandan bayılacak gibi oldum. Tabi yanımda bana destek olan hemşire güldü daha başlamadık ki dedi boşa panik yaptığım için sonra bende kendime gülmeye başladım 😂 Bu arada başladıklarını hiç hissetmedim çekiştirme, dokunma, acı hiçbişey hemde. Bebeğim 10 dakika içinde doğdu hemen öptürdüler yüzü pamuk gibi yumuş yumuştu gerçekten bazı anlar vardır zaman durdu gibi hissedersiniz ya o kadar güzel bir an ki 💙 Allah isteyen herkese bu duyguyu yaşatsın inşallah. Bebeğimi temizlemek için götürdüler. Eşimde bebeğimizi giydirirlerken izleyip video çekmiş o sırada beni dikme işlemini yapıyorlardı sonra oğlumla babası odaya geçmişler. Dikerlerken beni uyutmalarını istemiştim çünkü çok sıkılmıştım sabırsız olduğumdan biran önce bebeğime kavuşmak istiyordum. Uyutmak için iğne yaptılar sersemletti biraz ama uyumama yardımcı olmadı. İşlemler bittikten sonra odama çıkardılar karnıma kum torbası koyuldu acı veren bir işlem değil zaten kesilen yer uyuşuktu o sırada sadece ağırlık hissettim. Daha sonra hemşire bana bebeğimi nasıl emzireceğimi göstermeye geldi ve sütüm hemen geldi. Uyuşukluğum geçtikten sonra o meşhur sondayı çıkardılar gerçekten hiç acı hissetmedim endişelenmeyin bu konuda bir hemşire yürümem gerektiğini söyledi buradan ilk yürüyüşün zor olduğunu okuyunca kalkmak istemedim ama inanın bir anlık birşey o an bir güç geliyor zaten kalkış o kalkış tuvalete mi gitmedim hastanede mi gezmedim doktorum kendimi fazla yormamam gerektiğini söyledi sadece gaz çıkarmak için ufak yürüyüşler yapmam gerekiyordu. Bu gaz çıkarmanın ne kadar önemli birşey olduğunu anladım çünkü gazınız olduğunda hafif ağrılarınız olabiliyor ama yine dayanılmayacak bir durum yok. Ertesi günü taburcu olduk evimize gelebilmek için 5 kat merdiven çıkmam gerekiyordu inanın zorlanmadan yavaş yavaş çıktım. Tek zorlandığım yattıktan sonra kalkmak oluyordu sabit yürüdüğümde veya yattığımda ağrım olmadı ilk günler biraz kambur yürüdüm gün geçtikçe toparlıyorsunuz. Bu arada evde de yanımızda kimse kalmadı ben ve eşim 20 gündür herşeyin üstesinden tek başımıza geldik. En korktuğum şey bebeğimle ilgilenememekti ama hiç düşündüğüm gibi olmadı. Hatta doğumdan sonra 3. ve 4. günü bebeğimizi kontroller için hastaneye götürmek için dışarı bile çıktık. Sezaryen olacak arkadaşlarıma tecrübe ettiğim kadarıyla önereceklerim:
- Herkesin öve öve bitiremediği depend külot bez gerçekten hayatımı kurtardı sadece kalıpları biraz küçük sanırım M beden çok sıktı keşke büyük alsaydım kenarlarından yırtmak zorunda kaldım.
- Kabızlık bu süreçte hiç iyi değil ben yaşadım o nedenle tuvalete düzenli çıkana kadar taburcu olduktan sonrada olabildiğince çorba, hoşaf gibi sıvı gıdalar tüketmenizi öneririm.
- Göğüs pompası benim çok işime yaradı bebeğim emerken uyuyakaldığı için memedeki sütleri boşaltamıyordu mastit oldum ve pompa sayesinde rahatladım.
- Pijama ve gecelikleri koyu renk almanızı tavsiye ederim çünkü depend takmadan önce kanama veya o sürdükleri baticon gibi şeyden kirlenebiliyor.
- Ben ameliyattan çıkınca çok üşüdüm odalar hamam gibide olsa bu yüzden kalın çorap ve bir hırka bulundurmakta fayda var.
- Yanınızdaki refaket eden kişiye pijama terlik almayı unutmayın
- Bide ben yanıma nescafe, bitter çikolata almıştım refakat eden kişi içinde ekstra atıştırmalık alınabilir.
Evet arkadaşlar hakkınızı helal edin çok uzun oldu yine merak ettiğiniz birşey varsa seve seve cevaplarım buraya kadar okuyan herkese teşekkür ederim 🐣