YazCilegi Herkese merhaba 🌸 Doğum yapalı 26 saat oldu maalesef hersey mükemmel ilerlemedi. Planlı spinal sezaryen olacak annelerimize yardımcı olmak adına bende yazmak istedim. 38.hafta kontrolümüzde kızım 3980 gr ve makat gelişti. Bu sebeple planlı sezaryen olmaya karar verdik.Anestezi doktorumuz aile dostumuz oldugu için ona güvenerek spinal e karar verdim. 38+2 de 7 Haziran persembe öglen 12:30 da kızıma kavuşacaktım. Gecesinden bütün hazırlıgımı tamamlayıp bir saat evvelden hastaneye yatısım yapıldı. Tam saatinde ameliyathaneye indik,eşimde benimle beraber doğuma girdi. Şahane bir ekip vardı ne kadar acı hissetmeyecek dahi olsam o demir ve ışık yığını beni hep korkutmuştur. Eşim,doktorum,anestezi uzmanım ve geri kalan ekip soğukkanlılıgıma ve pozitif enerjime şaşırdı kaldı,sakinleştirici yapıyolarmış ama ben istemedim. Spinal İğne asla canımı acıtmadı. Sonda iğneden sonra takıldı uyuşukluktan bişey hissetmedim. Ameliyat sırasında herseyi biliyor olmak çok güzeldi. Acı yok ama yapılan müdahaleleri hissediyorsunuz. Zaten 10dk içinde kızımın çığlıkları ortalıgı inletti. Hepimiz şaşkınız neden mi? 1- iki gün önce makat geliş olan kızım doğum pozisyonuna geçmiş (keşke ameliyat öncesi ultrasonla muayene olsaydım 2-kilosu 3980 görünen kızım 3060 gr oldu. İşte o an sinirlerim alt üst oldu,çünkü normal doğumu cok istemiştim. Sezaryn sonrası Başıma gelecekleri biliyordum normal olması için diretmemin gecerli sebebi vardı,yıllar öncesi apandist ameliyatı olmuş çok zor iyileşmiştim. Sezaryen sonrası 6-8 saatin sonunda zorda olsa ilk yürüyüşümü yaptım sonrasında rutine bağladım ne kadar çok yürürsem o kadar çabuk iyileşecektim biliyorum ama bir gaz sancısı çekiyorum Allah düşmanımın başına vermesin. Değil yürümek kıpırdayamıyorum bile bütün gece Yerlerde süründüm,ağrı kesici bana mısın demedi. Kızıma kavuşalı 26 saat oldu ve bir kaç saat önce de lavman yapıldı ama o gaz toplulugu bebek varmış misali karnımın belli yerlerinde toplanıyo. Dikiş yerlerimden bişey çıkacakmış gibi. Siz siz olun gaz için yapılması gerekenleri önceden araştırın bilinçli gidin. Hemsirelerin sadece yürümeniz lazım anca öyle çıkar saçmalıklarıyla olacak iş değil çünkü. Polar eşofman altı,havlu çorap,kalın hırka alın mutlaka. Kızım emiyor,ama henüz sütüm inmedi doktor tavsiyesiyle 2 saatte bir önce boş memeleri emzirip sonra belli cc lerde şırıngayla mama veriyoruz. Sarılık riski şuan için yok. Kısmet olursa yarın hastaneden çıkıcaz. Tek bir istediğim var bir önce şu gaz illetinden kurtulmak 5dakidan fazla ayakta kalıp kızımı kucaklayabilmek. Eşimden ve annemden Allah razı olsun onlar olmasa ben ne yaparmışım bilmiyorum. Hikayemde herkesin dilediği gibi bir doğum yaşayıp buraya da şahane şeyler yazmak isterdim ama olmadı. Polyanna doğum hikayeleri okuyup premsesler gibi girdim doğuma 😅 gerçekci hikayelere daha cok kulak verin bence. Atladıgım ve sormak istediğiniz herhangi birsey varsa şuan yattıgım yerden cevaplayabilirim 🤪 Bir de kızım aşırı güzel 😋 ona bakarken kalp ritmim hızlanıyor. Buraya kadar sabırla okudugunuz için teşekkür ederim 🙏🏻 Hayırlı doğumlarınız olsun inşallah
Tugbaaa YazCilegi belki oylesi daha hayirlidir her serde bir hayor vardir bence sagsalim kucaginiza almissiniz Allah bir an once sizede saglik versin gozunuz aydin 😍🤗
Hnfth YazCilegi hayırlı olsun Allah analı babalı büyütsün inşallah 😍😍🙏🏻 Bende normal doğumu çok istiyorum ama şuan bebeğim makat geliş 36+5teyiz 38de bile dönebiliyor mu yani ona çok şaşırdım 😱😍😍💃❤️💃💕
BaloglumM YazCilegi canim hayırlı olsun Rabbim bağışlasın evladını cok sevindim :) ebelerden,hastaneden memnun kaldin mi Allah kısmet ederse benimde doğumum orda olucak birde spinalle epidural arasındaki fark ney
Merve12 YazCilegi ayyy gozunuz aydin keşke normal Doğum olsaydı bebeginize söylenen gramda çok fark var neden böyle birşey yaptılar ultrason net ölçmüyor mu acaba
YazCilegi Hnfth Dönüyor emin olun. En kötüsü ameliyat öncesi mutlaka muayene olmak istediğinizi söyleyin
ArifeAhmet Hnfth benim kaynanam eşimi doğurmaya gittiğinde eşim Doğum pozisyonuna dönmüş 😁 dogumdada dönebiliyormuş yani😊
YazCilegi BaloglumM Ebeler,hastane,ekip o kadar güzeldi ki anlatamam. Diyorum ya inanılmaz rahattım ameliyat sırasında. Spinal epidural arasındaki farkı bilmiyorum dicem gülmeyin 😅
BaloglumM YazCilegi cok sevindim sizin adınıza insallah bir an önce sağlığınıza kavuşursunuz zaman yaklaştıkça korku sariyor beni darisi bizlere insallah tekrardan hayirli olsun :)
Cansum1 YazCilegi işte spinal düşünmüyorum bu yüzden genel istiyorum 900 gram nasıl oynatmışlar ki doktor da var birşeyler çatın uygunuydu normaleee valalhi daha çok korktum :)))
Edirefp YazCilegi ikiside aynı şey sadece spinalde belden ameliyat yerine kataterle ağrı kesici gönderiyorlar oda hastaneden çıkana kadar ağrınızı kesiyor ☺️ Hayırlı olsun Allah analı babalı büyütsün bebeğinizi. Gaz için ameliyattan önce ne yapabiliriz acaba bende sezeryan olucam.
YazCilegi Merve12 Cansum1 Kısmetimiz böyleymiş. Doktorum da çok şaşırdı bir de suyum fazlaymış sanırım ultrasonda su ve kg karısıklıgı oldu bilemiyorum ama baska cihazda da aynı ölçümler yapılmıstı.
Ahugozlu YazCilegi cati muayenem olmadi ama pazartesi 38 olucaz. Iki gune kadar normal dogum diye diretiyordum ki icimde yavrum icin ukde olarak kalicak. Bebegimiz Tup bebek. Doktorumuz ve tedavi oldugumuz hastanede ki Doktorumuz Sezeryan onerdigi icin Carsamba karar verdik ve pazartesi Sezeryan olucaz. Bebegim icin... Genel anestezi ya da Epidural Ona anestezi uzmani karar verecek is. Hirka alsam mi diye dusunmrye sizi dinleneyim kalin seyler alayim Yanima. Birde sut icin Simdiden Humana icmeye baslasam mi ki.
YazCilegi Ahugozlu Bence içmeye başlayın çünkü süt hemen gelmeyebiliyor. Göğüs ucu kremi de kullanın benim hemen yara oldu çünkü. Sağ sağlim kavusun insallah
Ahugozlu YazCilegi Ayrica Hayirlisi diyelim Belki bi komplikasyon olusacakti normal Dogumda. Bilemeyiz. Ben Zaten Cok bekledim Bebegimi saglikla kucagima almak istiyorum. Sezeryan son dk karar verme sebebim
YazCilegi Edirefp Herkes bir cok sey yazmıs. En önemlisi bedenimizi ve ayaklarımızı sıcak tutmakmış şuan ben kasım ayında yasıyor gibi giyindim. Öncesinde arastırıp gaz yapmayan ya da yaz gideren bitkisel seyleri temin etmek sanırım. Hafife alınmayacak kadar ciddi bir konu bence
Asrinbaby Edirefp bence sezaryene karar verildiyse son 2 gün sıvı şeyler tüketmeye gayret edin . Çorba ağırlıklı özellikle ve kimyon mesela tüketin. Benim şu an icin normal görünüyor benim oğlum çoktan donmuş hatta erken doğum riskim var . Eğer anı bisey olmazsa yediklerime 1 hafta 10 gün kala dikkat edicem kabızlık yapan şeylerden uzak durmak givi 🤣 umarım güzel doğumlar yaparız.
burcuali38 YazCilegi doğum hikayeni bekliyordum bende 😍 gözün aydın fatoş abla Allah analı babalı büyütsün eminim senin kadar güzeldir kızında 😍 adıyla yaşasın Mavi prenses 👼 çok öpüyorum senide bebişide ❤
Emine55 YazCilegi ya bu kilo olayına çok sinirlendim bak şimdi bende bizimse böyle durumumuz var ve sonunda böyle bişey olursa ya herşey allah bullak oluyo doğum yaklaştıkça 🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️
Ayselcnt Hayırlı uğurlu olsun.. ömrü uzun bahtı güzel olsun inşallah.. artı eksi oluyor diyorlar ama 900 gram yanılmada çok çok fazla..
Civcivinannesi YazCilegi rabbim evladınızı size bağışlasın herseyde vardır bir hayır demek lazım düşünüp KESK'e normal oldaydı diye üzülme sağlıkla prensese kavuştun ya keyfini çıkar güzel anne ❤️❤️❤️❤️
Adabahar YazCilegi gözün aydın canım inşallah biran önce gaz problemin geçer kızına daha çok sarılırsın darısı başımıza 🙏 sadece kilosuna çok şaşırdım doktorun ne dedi bu kiloya? Neredeyse 1 kg fark olabilirmi ya çok şaşırdım
YazCilegi Adabahar Benim o an yaşadıgım şaşkınlığı tarif edemem size. Ama baska usg cihazında da aynı kilo görünmüştü doktorumun ihmali oldugunu düşünmüyorum. Sonrasında da canımın acısından soramadım neden bu kadar fark olur diye. Ama ameliyatta suyun ölçümlerdekinden cok fazla dedi onu biliyorum
Milen YazCilegi çok geçmiş olsun haftamız aynı sizinle, bende beklemedeyim hala, biraz zor olmuş işler ama bundan sonrası harika olur inşallah, acil şifalar dilerim 🌷