Dün detaylı ultrasona girdim.
Ben mesela risk grubumu öğrenmek için 2li test yaptırdım. 3lüye doktorum gerek görmedi herhangi bir risk grubuna dahil olmadığım için. Detaylı ise 3lü ya da 4lü tarama testinden başka bir şey. Bu tarama testleri risk grubunda olup olmadığınızı ve herhangi bir genetik hastalık ihtimalinin olup olmadığını ölçüyor. Yani bebeğinizin sağlığı hakkında bilgi vermiyor. detaylı ultrason ise bebeğinizin tüm iç ve dış organlarını kontrol ederek gelişim durumuna bakıyor be herhangi bir problem görülmesi durumunda eğer edilebiliyorsa anne karnında müdahale, edilemiyorsa doğum olur olmaz müdahale edip sağlığına kavuşturuyorlar bebeğinizi. Yani birbirinden farklı şeyler. Tabii ki bütçe meselesi, para veriliyor bunların hepsine. Ama detaylı ultrason ile tarama testlerini birbirine karıştırmayın bence. Ayrıca yaklaşık 40-45 dk sürüyor. Bebeğinizin her şeyini an Anlık izliyorsunuz. Sağlığından yüksek ölçüde emin oluyorsunuz. Bu iç rahatlatma bile yeter. Tabi bu benim görüşürüm :)