Helllooooo merhaba, ilk önce bakış açınızı ve olumsuz söylenenlere kulaklarınızı tıkamanizi öneririm. Ki normal doğum sancısı insanı korkuturken suni sancı daha bı tedirginlik yaratıyor insanda. Sancı dedigimiz şey aslında doğum kasılmaları. Normal de oksitosin hormonu arttığında bu kasılmaları başlıyor ve normal doğum gerçekleşiyor suni verilmeden. Ama bu kasılmalar kendiliğinden gelmediginde hafta ilerde olunca suni sanciya ihtiyac duyulabiliyor. Suni sancı denilen şey ise zaten bu kendiliğinden gelmesi gereken ama gelmeyen oksitosin hormonu. Ve o hormon sayesinde kasılmalar başlıyor. Yani bu hormonu vücut doğum kasılmaları başlatacak kadar kendi salgilamadiginda dışarıdan veriliyorlar. verilen sancı değil aslında lazım olan hormonu veriyorlar. O yuzden gözümüzü korkutmayip bu şekilde düşünebiliriz. Suni sancı, normal sancidan daha kotu diye düşünüp psikoloji bozmaya gerek yok 🤗