Benbetus Arkadaşlar, 25. Haftalık hamileyim. . Üç hafta içinde şker testi yapmam öneriliyor. Çok kararsızım . Ne yapmak istediğime kendim bile krar veremiyorum. Zararlı diyenler var, mutlaka yapılmalı diyenler var. Annem, dayım , amcam şeker hastası . Dedem şeker komasından vefat etti. Hollanda’da yaşıyorum. Burada şart değil şeker testi. Kendi tercihimize bırakılıyor. Ne yapmalıyım? Bana akıl verseniz 😕
Ozgecaann Benbetus eğer korkuyosan açlık ve tokluk şekerini ölçtür ilk etapta ona göre yükleme yaptır benim insülin direncim var ben yükleme yaptırmadım ailemdede hemen hemen herkes şeker hastası doktorum benden yükleme istemedi tartışma sürecinde olduğu için bu yükleme. Yarın açlık şekerine baktırıcam ilk kahvaltı yapıp bir saat sonra tokluk vericem bakalım ne çıkıcak
MerveSarikeili Benbetus canım bende 25 haftalığım bende kararsızdım ama annem dedem diyabet hep ailede var bu ve ben risk taşıyorum . Doktoruma sordum “her anne gibi sende yaptıracaksın “ dedi . Zararlı değil mi dedim . Şeker yüklemesi diye düşünme şeker testi canım bu dedi . Günlük yediğin dondurmada , çikolatada, karpuz kavunda filan daha çok şeker yüklüyorsun vücuduna dedi için rahat olsun bu senin ve bebeğin sağlığı için dedi . Gerçekten de öyle onun için bir daha ki kontrolümde şeker testi yaptıracağım
Snur94 Benbetus açlık tokluk şekerine baktır yüksek çıkarsa yükleme yaptırabilirsin ben öyle yaptım benimde annemde var ben çok beklemiyordum yaptırmayacaktım ama çıktı şeker çok kafanıza takmayın ama çok ta umursamazlık yapmayın
deletedmom28 Canım burda da zorunlu değil tercih meselesi ben de yaptırmadım ama için rahat etsin istiyorsan yaptır.Ya da açlık tokluk şekerine baktırarak da takip edebilirsin.Ben öyle yapıyorum
Drkveannesi Benbetus bence de açlık ve tokluk olarak baktır biley kaybetmesin en azından net bilgin olur hem ailede de varmış mutlaka baktır ..
EbruHafsa Mutlaka yaptir sanki hic mi tatli yemiyorsunuz, insuline ihtiyacin olabilir bunuda bilemessen Allah korusun kötü sonuclanabilir bosuna kafani bulandirma
Ada Benbetus bütün ailende şeker var ve sen düşünüyormusun benim sadece babamda şeker vardı yaptırdım ve bendede gebelik şekeri çıktı diyetle düşmedi insülin kullanıyorum çok sıkı bir diyet yapıyorum ettafımda şeker yüklemesi zararlı diyip yaptırmayanların çok kötü örneklerini gördüm hiç düşünme bile ailende böyle bir sorun varsa mutlaka yaptır
Benbetus Teşekkür ederim annişler.. Dediklerinizin hepsini can kulağıyla dinledim.. Bu sebeple, Öncelikle kan şekerimi ölçtüreyim ben. Altı aylık hamileyim ve anca 5 kilo filan aldım. Oyüzden de kendimi risk altında hissetmemiştim ama risk faktörleri taşıyorum ailem ve genetiğim tarafından. Bu yüzden de sanırım yükleme yaptırırım kan şekeri ölçüm sonucuma göre. sağolunn..
Civcivinannesi Benbetus canım benim bende senin gibiydim kulaktan duyma bir çok bilgi yüzünden içim hiç rahat değildi yaptırmak ve yaptırmamak arasında ve ailemde benim ve eşimin şeker hastası da yoktu. Sadece kayınpederim de sonradan strese yüzünden şeker çıktı o da geçti şeker hastası değildi bile bu bile beni endişeye düşürdü ve doktoruma sordum be ona güveniyorum da doçent kendısi ve tecrübesine inanıyorum ne yapmamı öneriyorsunuz siz dediğimde yaptır bende hamileyken yaptırdım ve hiç bir şey olmadı dedi iyiki de yaptırmıştım çok şükür hiç bir şey çıkmadı ama benim için rahat etti normal de tatlı yemiyormuşuz sanki yiyoruz ve zaten verilen o içeceği bir an da hemen iç demiyorlar dura dua içebilirsin diyorlar bence yaptır ve aileniz de de var sonuçta eğer Allah korusun bir şey çıkma ihtimali olsa bile önlemi alınmış olur yine de karar sizin rabbim sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin
Civcivinannesi Ve ben sürekli kan verip şekerime de baktırıyordum herşey normal olmasına rağmen yine de doktoruma güvenip yaptırdım 😊
Dimplesgirll Canım açlık ve tokluk şekerine baktır onun sonucuna göre şeker yüklemesi yaptırabilirsin
PelinK Benbetus ailende genetik varsa bence yaptırmalısın canım. Gebelikte şeker hastası olanların sayısı oldukça fazla. Bebeğine ve sana Allah korusun ama çok zarar verir. Ben yaptırdım. Bu çok kötü bişi olaaydı o kadar doktor önermezdi. Yalnız tavsiyem tek başına gitme. Ben eşimle gittim miğde bulantısı çektim
tco Benbetus benim babamda tip2 diyabet olmasina ragmen korkuyorum ki insulin kullanmaz sadece bir ilac ile kontrol altinda . Ben yaptiracam 2 dilim baklava kadar seker veriyorlar. Sizde baya genetik yatkinlik var yaptirin ne olur ne olmaz
GamzeArmi Benbetus doktora sorduğumda 2 dilim tatlı veya çikolata yemiyormusun dedi bana şeker yüklemesi bir kerelik ama sen o çikolata ve tatlıyı hep tüketiyorsun dedi yani ondan hiç bir farkı yokmuş gazoz gibi birşeymiş