SenaKaplan canım eskilerin hurafelerindendir, anne hamileyken saçını keserse bebeğin ömrü kısalırmış bide şey var, anne hamileyken saçını keserse bebeğin aklı kıt olurmuş 🤪 Duyunca çok gülmüştüm cidden 🤣 Ama bunun tıbbi bir açıklaması var. Oda şöyleki; Saç kesilince daha hızlı uzar bunu hepimiz biliyoruz. İşte o kesilen saçın hızlı uzamasının sebebi, vücut kesilen ve açıkta kalan saç uçlarına depolarındaki vitamin ve minerallerden bolca gönderir. Ağaç budama gibi düşünün yani. Budanan ağaçta daha hızlı ve daha gür büyür. Yani hamileyken saç kesimide bebeği birazcık ihtiyacı olduğu vitamin veya minerallerden mahrum bırakabilir. Ama bu ciddi bir eksiklik değildir. Vücut hem bebek hem saç uçları için ayrı ayrı uğraşmasın depolar çabuk tükenmesin bunun ucuda gene anneye dokunmasın vücut halsiz düşmesin diye bazı düşünürler hamileyken saç kestirmeyin der. Açıklamasıda budur☺️ Yani ne ömrü kısalır ne de aklı kıt olur 🤪🤣😉