bus12345 Merhabalar 12+3 de hastaneye gittim doktorum ikili tarma yapmadı neden yapmadı ki acaba bana da sormadı ben sorduğumda hayır yaptırmıcam dedi sizce doğru mu bu başka doktora mı gitsem siz yaptırdınız mı yaptırmadınız mı gerekli mi yani
kubraballi23 bus12345 merhabalar, genelde tercihi size bırakıyolar ama şöyle bir şeye değinmek isterim. ikili tarama yapmasaydım benden bebeğe giden damarlarımın (kan akışı)her ikisininde dar olduğunu bilmeyecektim şu an ilaç kullanıyorum mesela her şey nasip . size kalmış ama bence mutlaka yaptırın 🙏
ayse_dmr bus12345 bence de yaptırın ilk gebeliğiniz bende pazartesi yaptırdım 3 mart sonuç alacam bisi çıkarsa eğer erken teşhisi koyup anne karnında muayene ye başlıyorlar bence yapmalısın
Burcuckmk bus12345 benim doktorum 2li tarama istedi temiz çıktığı icin 3lü yaptırmadi mesela sen bi doktora daha daniş bence
Nslhnkr bus12345 bazı doktorlar 2 linin yanılttığını düşünüyor. Bazen anne adayları da yaptırmıyo. Hatta 2 li olduktan sonra 3 lü yada 4 lü yüde yaptırtıyo. Doktorum 2 li tarama testimiz temiz gelince 4 lü de yaptırdı bi sorun mu var dedigimde yok hayır işimizi garantiye alalım yanıltma payı olabilir dedi. Yaptırıp yaptırmamak elinizde eger isterseniz farklı bi yerde yaptırın ama 3 lü veya 4 lü den de yaptırın . Umarım herşey güzel olur sizin ve diger anne adaylarımız için ❤️🙏🏻
bus12345 kubraballi23 Burcuckmk Emirinannesi34 Selinda kucuktospam haklsınx en iyisi başka bir doktora gidip yaptırmak ikili test süresi ne zamana kadar 14 hastalıkken yaptırabilir miyim
mlkmlk90 ayse_dmr ikili taramada sadece down sendromu olasılıgına bakılmıyor mu? Müdahale edilebilecek bir şey çıkıyor mu sonuçlarda ??
Emirinannesi34 bus12345 hayır yaptırmayacağız demek doktorun inisiyatifinde değilki . Bunu size sorması sizin karar vermeniz gerekiyor. Bana doktorum ben öneriyorum tercih senin dedi 12+4te yaptırdım. Sonuçlara göre risk az çıktığı için diğer testleri istemedi. Kendide ayrıntılı tekrar baktı. Şu an 20 24 haftalardaki ayrıntılı testi yaptıracağım
Selinda bus12345 doktorun bunu size bırakması lazım, bence kendisi karar vermemeli. yaptırmak istiyorsanız gecikmeden başka doktora gidin.
yelizb Bgs ikili tarama da usg de ense ve buruna bakılıyor ve kan testi hormon değerlerine..sizin belirttiğiniz detaylı ultrason olabilir mi? Orasa damar organ ve fiziki tarama yapılıyor benim de bildiğim.benim öyle oldu yani
kucuktospam bus12345 bu onun tercihine kalmış bir şey değil , hayret ediyorum böyle doktorlara doğrusu, zamanı geçmeden ben yaptırın derim, yarın öbür gün 3lü 4lü yapmak isterse onların güvenirliği daha düşük siz bilirsiniz yine de tabiki.
Bdf Bende ikili test yaptırmandan yanayım. Bu ikili üçlü dörtlü testler zaten tarama testi zaten %100 güvenilirlik bekleme ama diğerlerine göre daha fazla güvenilirlik düzeyini veren ikili test haftanı kaçırmadan yaptırmanı öneririm. Zaten yüksek risk çıkmış olması da illa kötü bir şey olduğu anlamına gelmiyor çünkü tarama testlerinin negatif güvenilirliği pozitife göre daha fazla.
kucuktospam bus12345 ben erken haftalarda tespitin daha doğru olduğunu biliyorum 14e bırakma en kısa sürede yaptır. Benim doktorum 12 sinde yapalım demişti başka bir doktora gittim tesadüf 11 den itibaren beklemeye gerek yok dedi ne kadar erken o kadar iyi dedi. Yine siz bilirsiniz tabi ama geç kalmayın ve imkanınız varsa uzmana yaşı olan bir dr yaptırın çünkü ense kalınlığında tecrübe doğru tespit çok önemliymiş yurtdışında mesela sadece belli uzmanlar yapıyormuş.
kubraballi23 Ys35 merhaba. bu değerlerden anlasılmıyor doktorum bana yine ekranda benden bebege giden()damarları)gösteren bir bölüm var o ekranıda kontrol etti bir bakalım diye . o sekilde anlamıstık suan kan sulandırıcı bi hap kullanıyorum genisleme olsun diye. bende ilk defa duydum böyle bir şey çok şaşırmıştım.
Bgs yelizb hayır ikili taramada 12. Haftada yapılan testten bahsettim ben. Detaylı zaten 20. Haftada yapılıyor.
Ys35 kubraballi23 çok güzel bir şey önceden anlaşılması. genelde düşük olunca öğreniliyor diye biliyordum. Benim öyle bir sorunum olmadı şimdiye kadar ama hep merak etmişimdir bir sıkıntı var mı diye. Böyle bir şey olması güzel. Teşekkür ederim