Burda hep hikayeleri okuyarak doğuma psikolojimi hazırlamaya çalışıyordum çok şükür bende doğurdum hikayemi yazacağım.
gecen sene kardeşimin doğumuna girdiğimden beri doğumdan özellikle suni sancıdan çok korkuyordum her sabah aynı korkuyla uyandım. Hamileliğim idrar enfeksiyonu hariç çok güzel ağrısız sorunsuz geçti. Eşimle yasaklar dışında her gün nerdeyse 10 bin adım yürüdük.normal doğum olsun ve sancım gelsin istiyordum o yüzden sürekli yürüdüm.evde Ebru şallı dan hamile pilatesi açıp boş zamanlarımda evde pilates yaptım. İlk başlarda doktor kararsızlığı çok yaşadım bazı doktorlar direk sezeryana alıyor normal yaptıran doktor olsun istedim bi arkadaşımın tavsiyesiyle özel muanesi olan bi doktora başladım 7.aydan sonra öncesinde araştırmaya gittim. Sonunda 40 haftan doldu doktor sürekli senin rahmin, çatın normal doğuma çok uygun sen yaparsın diye beni cesaretlendirdi.zaten sezeryanı mecbur kalmazsam hiç istemiyordum. 40. Hafta geçince ben stres yapmaya başladım sancım gelmiycek diye doktor 40+5 veya 40+6 da gelir dedi yine gelmedi.Sancım gelmezse 41 de suni vercez dedi hergün sabah akşam beraber gelir diye Ümit ettim. 40+6 da nişan geldi nişandan sonra sancı geliyor diye duydum hep o gün sürekli merdiven indim çıktım yürüyüş yaptım.ama yüne gelmedi 41+0 da öğleden sonra suni sancı taktılar serumla. Rahim ağzı geride ve uzun dediler ama 1 cm açılmam varmış çok sancı etki etmedi doktor ilerlemiyor diye morali bozuldu 1 saat sonra 2 saat sonra biraz yumuşamış dedi akşam sancılarım iyice arttı serum gittiğinde 2 cm açıklık vardı. Gece kendi sancınla kontrole devam edeceğiz dedi fakat serumu çıkarınca sancılarım direk kesildi gece yattım sabah tekrar takmaz dediler. Sabah doktor baktı hala 2 cm 41+ 1 oldu sezeryana alalım dedi ben mecbur değilse istemiyorum dedim. Bi kere daha deneyelim öğlene kadar olmazsa sezeryana alcak dedi.8 de başladılar 9 da etki etmeye başladı gittikçe şiddetlendi 1 saat içinde 4 cm oldu suyum patladı 4 den sonra biraz daha şiddetlendi 1 saat sonra muanede 6 cm olmustu rahim yumuşatıcı iğne yaptılar doktorum geldi sonra. Sancı sürecinde kardeşimle eşim yanımdaydı sancı çekerken zumba squat ve yürüyüş yaptırdılar sürekli. Öğleden sonra saat 1 de muaneye algılar tekrar ben muane edip sancı odasına alcaklar sanıyordum doğum başlamış dediler ıkınmaya başladım ebeler üstten ittiler. Her okunduğunda kafasının geldiğini daha çok hissettim hissettikçe daha güçlü ıkındım 4 ,5 ıkınmadan sonra bebeğin içimden aktığını hissettim ve ağlama sesi geldi tüm ağırlarım sancılarım biran gitti. Bebeğime baktım çok güzel bir duyguydu dikişlerim atıldı ben hala doktora doğum oldu mu diye soruyordum bittiğine inanamadım.🤱Allah isteyen herkese nasip etsin inşallah hepinizin güzel bi şekilde doğumu olur.😊