Ben de doğum hikayemi anlatmak istedim kızlar . 2 gün önce doğum yaptım.
Normal doğum asla istemiyordum en baştan sezaryene karar vermiştim. 9 ay boyunca şansıma hiç vajinal muayenem yapılmadı en korktuğum şeydi hep 😃
Ve doktorumla 38+5 te karar kıldık. Günümüzü aldık.
Doğuma gitmeden 2 gün önce kabızlık yapacak her şeyi bıraktım demir ilacı dahil. Kayısı hoşafı yemeye başladım çoktan.
Doğum günü geldiğinde yatışı yaptık öncelikle damar yolu açtılar. Bu damar yolu her tansiyon ölçüldüğünde acıttı canımı elimin üstünde.
Damar yolu takılırken kanımı da almışlar bir de nst ye bağlandım sırtüstü yattım iyice şekerim tansiyonum düştü o an fena oldum ameliyat heyecanıyla da.
Neyse beni almaya geldiler aşağı indik ameliyat kapısından girdik yürüyerek girdim ameliyathaneye. Hatta kesileceğim yere de kendim yattım 😂 anestezi uzmanı epiduralimi yaptı normal iğne gibi sonrasında epidural takılıyor. Acı veren bişi değil yani basit.
Anestezi uzmanından rica ettim beni baştan sona bayıltın diye.
O da biz başlıyoruz diyince ben seni uyutucam dedi. Ama beni kandırmış ben baya önceden uyumusum sanırım sonrasında bebek doğarken uyandım bastırmalar rahatsız edici değildi hayal meyal hatırlıyorum
Bebeğim bana benziyodu gördüm onu sonrasında dikiş atılırken de uyumadım hissetmiyordum zaten. Çıkarken bebeği kucağıma verdiler.
Kanama kontrolü acımadı gerçekten 5 6 kere yaptılar acı veren bişi değilmiş.
Epidural etkisi 2 3 saatte bi bitiyor yenisini yapiyorlar ama bu da hareketsiz kalmanıza neden oluyor.
8 saat sonra kalktım. Evet kolay değildi ama dayanılmayacak bir şey değil. Ağrı kesici yaptılar kalkmadan yoksa pek mümkün olmaz rica edin siz de hemşirelerden.
Ertesi gün kalkınca baya zorlandım ağrıdan terledim çünkü ağrı kesici etkisi bitmişti. Ağrı kesici yaptırdım epidural yaptırsam etkisi az ve hareketi kısıtlıyordu. İğne gerçekten kuvvetli.
Bugün taburcu oldum kendi kendime kalkıyorum tabii ki iğne sayesinde. Ağrılarım dayanılır şekilde. Gaz olursa ağrı olur dikkat edin. Benim eşim de odada vardı o yüzden de terledim bugün yürürken bi ara gaz sancıları yüzünden. Şu anda rahatça kalkıyorum falan ama tabii tam geçmedi. Doktor ilaç da yazdı 2 tane günde.
Sorularınızı alırım 🙂