Ravzamuhammed maşaallah öncelikle, kendinize nazarınız değecek. Bende bir kusma ağrı vs yaşamamıştım. Yani bebeğiniz sağlıklıysa bunu düşünmeyin. Hatta tadını cıkarın🥰
Gaz içinde şu işinizi görebilir:
Gaz yapan yiyeceklerden uzak durun. Brüksel lahana, brokoli, karnabahar, soğan, fasulye gibi gıdalar, karbonhidratlı içecekler ve meyve suları, erik, armut, şeftali gibi bazı meyveler, süt ve süt ürünleri gaz yapan gıdalar arasındadır.
Her gıda herkeste aynı etkiyi göstermez. Size gaz yapan bir yiyecek başka bir kişide gaz sancısına neden olmayabilir. Bu nedenle yediğiniz besinleri not edin ve ne yedikten sonra gaz problemi yaşadığınızdan emin olun.
Yağlı ve kızarmış yiyeceklerin tüketiminden kaçının. Bu yiyeceklerin sindirimi zor olduğu için gaz probleminizi tetikleyecektir.
Yapay tatlandırıcı kullanılan ürünleri tüketmeyin. Çünkü bu ürünler ishale ve gaz problemlerine neden olabilir.
Öğün sayınızı artırarak öğün başına tükettiğiniz miktarı azaltın. Böylece yediklerinizi sindirmeniz daha kolay olacak ve gaz problemini minimuma indirmiş olacaksınız.
Yavaş yemek yemeye çalışın ve yiyecekleri iyi çiğneyin. Böylece yemek yerken daha az hava yutacaksınız.
Gün içerisinde bol bol sıvı tüketin. Yeterli derecede sıvı tüketimi kabızlık problemi yaşamanızı da engelleyecektir.
Yemeklerden sonra yürüyüşe çıkın. Sindirim sistemini harekete geçirecek egzersiz ya da yürüyüşler gaz probleminden kurtulmanız için size yardımcı olacaktır. Sürekli oturmak ya da yatmak gazın bağırsaklarda kalmasına, dolayısıyla şişkinliğe ve gaz sancısına yol açar.
Karnınızı sıkan pantolonlar giymemeye özen gösterin. Bol ve rahat kıyafetler daha rahat etmenizi sağlayacaktır.
Gaz sancısı yaşadığınız anda ayaklarınızı havaya kaldırarak uzanın ve bebeğin karnınıza yaptığı baskıyı dağıtın. Böylece vücudunuzun daha rahat sindirim yapmasına yardımcı olursunuz.