Herkese merhaba 3 günlük ikiz annesi olarak yazıyorum. Allah isteyen herkese sağlıkla kucağına almayı nasip etsin. 35+3 olarak kızlarımı kucağıma aldım. Belki biraz da olsa yardımcı olabilirim size.
-ikiz gebe olduğumu 6.haftada çift kese görerek anladık.
-hamileleiğin ilk 6 ayı benim için zordu kustum çünkü doktor ilaç verdi ama ben içemedim zencefili kaynatıp ılık içimek beni birazda olsa rahatlatıyordu.
-kramp vs yaşamadım kalsiyum magnezyum kan ilacı ve omega 3 hiç aksatmadan hamilelik boyunca aldım.
-28.haftada erken doğum riskimiz başladı ikiz oldukları için biri aşağıya inmişti ben o süreçte hep yattım.
-28.haftadan itibaren rahim boyum kısalmaya başladığı için nidicard kullanmaya başladım ve asla saatini aksatmadım sancılarımı baya hafifletti bende yan etkisi olmadı bu ilacın.
-34.haftada plasentanın biraz yaşlandığını söyledi doktorum kilo almaları azalmıştı.
-doktorum her ihtimale karşı ciğer geliştirici vurulmamı tavsiye etti ve elhmdülillah küveze girmediler.
-35.haftada artık kilo almıyolar diye spinal ile sezeryana karar verdi doktorum. Zaten ikiside makattı dönmedikleri için sezeryan olacaktım.
-35+3 te hastaneye saabah 11de yatışım yapıldı ve 1 saat sonra odada iki kızımla birlikte idim.
-Gelelim sezeryan olayına: kızlar kesinlikle korkmayın spinal iğnesi omuzlarınız ne kdar rahat bırakırsanız ne kadar kendinizi zihnen rahatlatırsanız o kadar çanuk olup bitiyor gerçekten damar yolundan daha acısız.
- Ameliyathaneden çıkınca garip bi titreme tuttu ama oda yarım saat içinde hemen geçti odada.
- Sezeryan ağrısın gelirsek sonuçta bu bir ameliyat ve ben ağrısıyl şöyle baş ettim: hemşireler ağrın başladığı anda gelip ağrı kesici vuruyolar. Ağrım hafiflediğini anladığım her anda kalkıp yürüdüm.
-Ağrım başladığını anladığımda ağrı kesici içip yürümeyi hep sıklaştırdım. Ha çok korkulacak bi ağrımı asla benim için adet sancısı ile aynı.
-Gaz çıkarma ise bişey yiyebilirsin dedikleri an kayısı suyuyla başladım baya çabuk gazım çıktı ve bi tavsiye daha ben işe yaradığına inanıyorum gaz hissi olunca popomu iki tarafa doğru ayırdım ve çıkmasını kolaylaştırdığımı düşünüyorum ıkınmayı engelliyo bence.
Allah isteyen herkese sağlıklı doğum nasip etsin :))