Öncelikle şunu belirtmek istiyorum doğum sancısından korkan varsa lütfen okumasın etkileneceğini düşünüyorum. Doğum konusu bayağı uzun neresinden anlatayım bilemedim Sema hanım 9 ay boyunca çok destek oldu. Ben kendisine hep söyledim doğumdan falan korkmuyorum benim tek korkum kötü bir doktora denk gelmek diye. Kendisini nerdeyse abla gibi görmüştüm doğumdan sonra hediye birşeyler almak istiyordum ama öyle çok seviyordum ki hiçbirsey yakıştıramıyordum 🤦 yani tam aradığım gibi ilgili yumuşak bir doktor diye devam ettim. Normal doğumu destekleyen bir doktor bende normal istediğimi sezeryane karşı olduğumu. Suni sancı istemediğimi ten tene temas kordonun geç kesilmesi gibi şeyleri istediğimi söyledim hepsine tamam demişti hatta kaç kere konuştuk emindim yapacağından. Normal doğum olması için ne gerekiyorsa söyledi anlattı sorduğum her soruya cevap verdi bende söylediklerine uyup herşeyi yaptım. 41 haftanın içindeyken eşim malum virüsü kaptı. Ben hemen odamı ayırdım doktoruma haber verdim kimsenin vebalini almamak için hemen test yap pozitif çıkarsa doğum yaptıramam dedi test yaptım negatif çıktı. Neyse benjm cuma sabah sancım başladı 10 dkda bir hep ve aşırı şiddetli başladı yerlerdeyim her sancida. Sancimi evde çekmek istediğim için O gün dayandım diğer gün gece dayanılmaz hale geldi hastaneye gittik dogumhaneye çıkmadan para istediler doğum parasını ayrıca doktoru çağırmak için ücret peşin istiyorlar kartla kabul etmiyorlar. Ben sancılar içindeyken bunları koydular önüme. Neyse dogumhaneye çıktım açılma daha 2 cm. Sema hanımı aradılar yatisini yapın demis. Bende aradım kendisini uykudan uyandı tabi. Neden yatırıyorsunuz hani konuşmuştuk sancımi evde çekecektim dedim yatman gerekiyor bana güven yatisini yap dedi. Güvendim bende kabul ettim. yaşlı bir ebe var ağzı dualı Rabbim onun ayağını taşa değdirmesin. Her bana dokunduğunda bir dünya ayet sure okuyordu ve elide hafifti. Doğum önlüğünü kendisi giydirdi kılolu olduğum için Arkam açık kaldı yedek önlük istedim kollarını kesti bana Uygun yaptı arkamı da kapattı. Eşimin virüslü olduğunu biliyordu dikkatliydi bana karşı. Hastane ortamından sanırım saatlerce durmama rağmen açılma ilerlemedi ve sancım kesildi. Eve gönderdiler. Benden oda parası aldılar 350 lira annemle görümcem beni odada beklediler diye!!! Uyumadık tam gün hatta yarım gün bile kalmadık. Eve geldim sancıların 3 dakikada bire düşsün öyle gel demişti sema hanım. Ben tam 3 gün uyumadım. 3 gün hiç uyumadan ve ağır sancıyla nasıl dayanılır çeken bilir. Her sancida çığlık çığlığa. Bağırmadan atlatmaya çalıştım derin nefes alıp vermekten ciğerim çok yorulmuştu normal nefes alacak halim kalmamıştı. Sürekli sıcak suya oturdum sıcak su içtim plates topunda egzersizleri yaptım ve durmadan yoruldum hiç ama hiç oturmadim sancılarım Pazar gecesi 4.5 ile 3.5 dk arasında gidip geliyordu ben tüm gücümü kullanıp 3 e düşsün diye dualar ediyordum. Çok yorulup oturmak istediğimde sancım 6 dakika da bire çıkıyordu. Hiç oturamadim ayakta yürürken uyuya kaldım nasıl oldu bilmiyorum ama yürürken uyudum. Ne kadar perişan olduğumu anlarsınız sanırım. Her sancida yere yatıyordum annemle görümcem masaj yapıyordu belime. En son nefes almaya halim kalmadı suyumda damla damla geliyordu. Ciğerlerim çok ağrıyordu çığlık çığlığa kalmıştım. Öleceğimi sandım. Yeter dedim sezeryan olayım kurtulayım dedim hastaneye gittik. Girişte tekrar ücret istediler doktor ücreti vs ben ölüyorum resmen yukarı çıktım işlemleri görümcem halletti. Doğumhane de dünkü ebe yoktu Sümeyye adında şeytan kadar acımasız bir ebe vardı tabi ben nerden bilebilirim sancım geldiğinde kimildayamiyorum olduğum yere yığılıyorum geçene kadar. Bana kızıyor hadi soyun önlüğü giy diye ben sancidan hiç cevap veremedim ona. şu an onu görüp boğasim var. Önlüğü giydim arkam açık kaldı yedek önlük istedim vermedi. Masaya yat dedi sancım yine tuttu oturamadim bağırdı hadi seni bekliyorum diye. Bir dakika sancım geçsin oturayım çok kötüyüm dedim .Masaya yattim açılmaya bakti söylemedi sordum 4-5 dedi nasıl yani ben doğum yapmıyor muyum daha dedim deliye döndüm dayanacak gücüm yok dedim beni sezeryane alin ölüyorum ben dedim. Takmadı beni asla. Habire eliyle oynadı içimde döndürdükçe acim iki katı oluyordu. Canım çok acıyor elini çevirdikçe diyorum agirmaz agirmaz ben bişey yapmıyorum diyor. Ben bağırıyorum sezeryan diye oda doktorumla konuşuyor arada ne diyor gelecek mi yola çıktı mı diyorum cevap yok. Lavman yapti beni sürekli tersliyor eşim virüs diye ödü kopuyor benden köpekmisim gibi davranıyor bana üşüyorum klimayı yükseltir misiniz diyorum sinirleniyor inadıma tam kapatıyor. Lavman dan sonra tuvaletim geldi kalktim heryer batmış. Ne bu dedim kanamam mi olmuş neden burası böyle. Sen ne çok meraklısın sorma herşeyi diyor. Meğer batikonmus virüs korkusundan bütün kutuyu üstüme boşaltmış. Lavaboya gittim sancidan kendimi bile zor temizledim. İkide bir çağırıyor rahat vermedi. Çıktım yine masaya aldı açılmaya baktı 6-7 olmuş dedi nasıl bu kadar kısa sürede oldu naptın dedim ben kaç gündür ölüyorum açılmadı dedim. Karışma sen ben bilirim benim işim dedi. Yine eliyle oynadı ben çığlık atıyorum ölüyorum diye bağırıyorum sınırlı sinirli bana bakıyor. İki kez ıkın dedi zar zor ikindim hiç ıkınma istegim yoktu. Epidural yapin normal dogurayim bari sezeryane almaycaksanız dedim. sen daha ikinamiyorsun onu yapsam hiç doğuramazsin dedi. Ben artık ağladım bağırdım hiç durmadım kafayı yedim resmen o acıyı asla tarif edemem. Sezeryan diye diye bağırdım baktım beni takmıyor bırak beni gidecem dedim imza atacam çıkacam dedim hiç takmadı beni cevap bile vermiyordu. Önlük ten dolayı çıkıp gidemiyordum da arkam açık. Ayrıca
İlk gittiğimde sunii sancı takıyordu doktorun haberi varmi dedim evet sema hanım dedi dedi. Bende sema hanımi aradım sinirlendi bayağı ben zaten onlara dedim neden tekrar soruyorsun dedi ama konuşmuştuk suni sancı olmayacaktı dedim. Yapmamız gerekiyor bana güven dedi kapattı. sema hanım geldi gördüğüm gibi sezeryane alin beni ölüyorum dedim. Hiçbirsey demedi açıklığıma baktı ebe ona 6 7 demiş diye 6 7 dedi bana oysa 5miş açıklık daha sonra anne demiş. Sezeryane alıyoruz dedi yanındakilere ben bı an önce iğneyi yemenin derdindeyim. Sedyeye aldılar sema hanım sondayi taktı. Ameliyathaneye indik. 3 tane erkek bir kız bekliyor. Ben ise özellikle doğumhane de erkek yok diye seçtim bu hastaneyi Sema hanımda biliyordu hassasiyetimi. İki erkek üstümdeki önlüğü aldı çırılçıplak kaldım başka örtü örttuler. Kaldırdılar sırtıma iğne yapmak için. Baktım sema hanım durmuş köşede imalı bir bakış attım erkeklerin elinde kaldım diye. Gerçekten bana kıymet veriyor olsaydı önlüğü çıkarıp Kendi orterdi örtüyü çok basit bişey di. Ameliyat başladı Kestiler. Ben plasentayi alacağımi ve aşı istemediğimi tekrar hatırlattım bebek hemşiresi daha önce söyleyecektin niye şimdi diyorsun dedi. Ama sema hanım doğumda söylesen yeterli demişti dedim. Neyse yaptırmadık aşıları. bebeğimi çıkardılar. Ben mutluluktan ağlıyorum kızıma sesleniyorum. Arkada Ağlıyor görmüyorum. Sema hanımda sezeryan olduğum için şakadan bana kızıyor. Bebek hemşiresi bebeğimi Getirdi hızlı hızlı bak bebeğin dedi. Uzaktan tuttu ten tene temas yaptırmadı sema hanım kaç kere söylemiştim ona oysaki ben hala bebeğimle bağlanma sorunu yaşıyorum. Aşı içinde Sema hanım dahil hepsi üzerime geldi ama vazgeçmedim yaptırmadım. Odaya gittik sema hanım daha sonra geldi görümcem konuştu neden isteğe bağlı sezeryan yazdınız kız ölüyordu. Zaten bebek kakasını yapmış içerde. Bu zorunlu oluyor dedi. Sema hanımla bagrismaya başladılar. Sen mi bana işimi öğreneceksin bu zorunlu değildi ben mekonyumlu çocuğu normal de doğururum dedi. Ben olayı anlayamadım o sıra çünkü eşimle görüntülü konuşuyorduk. Sema hanımi savunmadim diye bana karşı buz kesti sabah kontrole gelince üstten baktı gitti. Hiç öyle Instagram’da gördüğümüz fotoğraflar gibi değildi yani bebeğimi kucağına almayı geç yüzüne bile bakmadı. Hastaneden çıkış yaparken yüzyüze geldik yandan sırıttı geçti. Geçmiş olsun nasılsın görüşürüz vs. Gibisinden birşey dahi demedi.
Doğumdan sonraki 7. Gün sema hanıma kontrolüm vardı. Hiç yüz yüze gelmek istemiyordum ama kendisi ameliyat ettiği için pansumanimi ona açtırmak uygun olur diye gittim. Odaya girdiğimde gülümsedi nasılsın dedi iyiyim dedim hiç gülümsemedim. Siz nasılsınız diye sormadım da. Peki arkaya geçelim pansumanini açalım dedi. Arkaya geçince hayırdır sezeryan olduğun için mi üzgünsün dedi hayır size kırgınım dedim. Öyle mi bende sana kırgınım dedi. Pansumanimi açtı ultrasondan falan baktı. Masasina geçerken gel konuşalım kırgınlıklarimizi dedi. Geçtim oturdum neden kırgınsin dedi. Bana destek olmadınız dedim. Güldü ben mi destek olmadım 9 ay boyunca elimden geleni yaptım ya dedi. Doğumda tamamen yanlız hissettim yüzüme bile bakmadıniz. Normal doğum olsun diye uğraşmadıniz konuşmadiniz dedim. Ben hastalarimi bilirim sen ikna edilmeyecek olduğun için hiç söylemedim bile dedi. Peki sizi uykunuzdan uyandırdığım için mi bana böyle soğuk davrandıniz ben tamamen uykuya bağlıyorum dedim. Hayır ebeye sinirlendim sana davranışından dolayı o herkese böyle yapıyor dedi. ( Doğumdan önceki son kontrolumde Google deki hastane yorumlarinda ebelerin kötü olduklarını yazmışlar gerçekten kötüler mi diye sordum hayır çok çok iyiler demişti). Peki siz neden bana kırıldıniz dedim. Ben çok emek vermiştim sen Sezeryan istedin bunun için kırıldım dedi. (böyle bir saçmalık mi olur) ben elimden geleni yaptım son gücüme kadar dayandım biliyorsunuz ne kadar çok normal doğum istediğimi keyfi bir şekilde Sezeryan istemedim 3 gün uykusuz ve acılar içindeydim dedim. Senin yaşadığın neki senden daha çok uzun sürüp normal doğum yapanlar var dedi. Hiç acıya dayanamayan yok mu dedim. Var dedi. velhasıl her sözüme böyle cevaplar verdi durdu helallik aldık çıktık. Ben o güne kadar asla Sezeryan olduğum için üzülmemistim o günden sonra özgüvenim bitti. Lohusa halimle demekki elimden geleni yapmadım ben bunu başaramadım diye diye artık çocuğuma düzgün bakacağıma bile inancım kalmadı. Birşeyleri başaracağıma inancım gitti. Söylediklerinden çok etkilendim ve sanki sezeryan olmak bir suç ve bu Benim suçummuş gibi hissettim. O an hakkımi helal ettim ama şu an etmiyorum psikolojik tedavi görmem gerektiğine bile inanıyorum. Çok hassas biriyim bunu kendiside biliyor. Kızım 3 aylık hala tam anlamıyla bağlanamadik ilk zamanki ten tene temas gerçekten çok önemliymiş. Rabb’im sizleri de iyi doktorlara denk getirsin ben kendisini tavsiye etmiyorum. Ve tavsiye ettiğim 3 kişi kendisine gitmeyi bıraktı. Ha birde Şimdiye kadar beni en çok arayan hastam sen oldun deyip rahatsızlığını dile getirdi. ve ben sadece onu iki kez arayıp doğum için soru sordum. Canı dişinde olan biri aramayıp ne yapacak konustuklarimizin tersini yaptığı için aradım emin olmak için. Ayrıca ücretini ödedim elbetteki soracam 🤷 bunun için bana bilseydik sana doula ayarlardık dedi. Lohusa olmasam belki etkilenmezdim bu kadar. insaALLAH özgüvenim yerine gelir toparlanmayi umuyorum__