18 Şubat doğum tarihimizdi ama oğlum 2 şubatta suyu azaldığı için sezeryan ile doğdu. Burda herkes soruyordu özel mi devlet mi ben hep özel dedim ve özelin ne kadar doğru seçenek olduğunu yaşadım.Baştan beri özelde takibimiz olurken 1 şubatta kontrol de doktorum acil sezeryana alıcam dedi ben evrakları imzaladım giyinecektim doktorum bi çocuk doktoru sizinle konuşucak dedi ama moralini bozarsa umursama öyle biri dedi. Eşimle indik yanına o kadar kötü şeyler söyledi ki eşimle birlikte ağladık dogumumun riskli olduğunu tsh,şeker,enfeksiyon hastasısın çocukta solunum sıkıntısı olabilir riske alamam gerekli cihazım yok dedi beni ya Ankara ya Samsun yada devlet hastanesi diye yönlendirme yaptı mecbur devlet hastanesine gittik ağlaya ağlaya. Beni içeri aldılar bi kadın doktor geldi suyun var ne sezeryanı yapmam dedi. Kontrol edelim diye yatırdılar doğum odasına her gelen kadını gördüm psikolojimi alt üst ettiler bağıran kadınların sesi kulağımda kötü davranışlara şahit oldum. Bi asistan doktor geldi suyun az sezeryan olman lazım dedi ama uzman doktor gıcık biri çıktı sezeryan yapmam diye inat etti. Eşimin doktor arkadaşları var aynı hastanede hepsini araya soktuk adam inat etti ve ben 18 saat boyunca karanlık bi oda da ağladım nst bağlıyım tuvalette dahi gidemedim bi ara kimse yoktu dedim burda ölsem kimse bakmıycak refakatçi yasak. Ağlamaktan gözlerim şişti. Ve her gelen alttan muayene etti nasıl acı çektim beni normale zorladılar 1 cm açıklık var doguramıyorum anlamıyorlarda. 2 Şubat sabah 5:30 da doktor geldi ya beni sezeryan al yada çıkıcam artık dedim ekibim gelsin alıcam dedi ekibi 7:30 da geldi ve sezeryana alındım daha doğum anında suyu azmış bebeğin diyor doktor peki ben neden 18 saat boyunca normal doğuma zorlandım çektiğim acıyla kaldım. Sezeryan çok kolay geçti belden uyuşturdular ne sonda acıyo nede belden iğne çok kolaymış başta hemen sezeryana alsalardı doğum travması olmayacaktı.Birde sezeryana çıkıp uyuşukluk geçsin diye bekliyorken Kayınvalidem hemşireyi yanlış anlamış parmağını oynatsın gelip ağrı kesici iğne yapıcam demiş ama Kayınvalidem bacağını oynatsın anlamış orda agrı çektim fazlasıyla resmen bacağımı kaldırıyordum öyle iğne yaptılar ve uzun sürdü etkisini göstermesi orda acı çektim boşyere. Bebek hemşiremiz çocuğa mama verin süt yetersiz şekeri düşüyor dedi annem gelmişti memleketten o kaldı yanımda annem mama verdi bebeğim çok iyi beslendi süt az geliyordu zorla göğsümü sıka sıka süt almasını sağladım göğsüm hep yara oldu mutlaka yanınıza göğüs kremi alın eşime aldırdım. Sonra ki gün hastanede Kayınvalidem kaldı annemi evime göndermiştim Kayınvalidem anlamıyor çocuk bakmaktan mama vermek istemedi benim zorumla verdik çocuğum aç kalmış anne sütü de yetmiyor.bi hemşire geldi sütün yeter mama verme dedi Kayınvalidem onu duyduğu için sanıyor çocuk doyuyor. 2 gece kaldık hastanede ve çıktık. Eve geldikten 2 gün sonra bebeğim de farklılık hissettim sarılıktan şüphelendim dedim yarın sağlık ocağına gidecekler bakarlar diye düşündüm hemşire bakmış sarılık yok demiş. Annem hemşire sarılığı yok diyo ama bu çocuk sarılık dedi haftasonu sabah eşime acile gidelim dedik annemle eşim götürdü doktor içeri aldı çocuğum sarılık olmuş değeri 18 çıkmış Işın tedavisi aldı onsuz bir gece çok zor geçti eşimle 3 saate bi süt sağdık hastaneye gittik. Değeri 15 düşmüştü doktor taburcu etti. Bol bol emzir dedi emzirdim saatlerce ama süt yetmemiş ertesi gün kontrol de tekrar 17 çıktı. Doktorumuz çok iyi besle eğer düşmezse yarın tekrar yatış yaparım dedi. Gece uyumadan 2 saate bir besledik mama ver dedi doktor mama verdik üstüne anne sütü sağdım emzirdim bir gece uyumadan annemle çok iyi baktım. Ertesi gün değeri 13 düşünce yatış yapılmadı doktor böyle devam et düşmüş dedi şuan 2 saate bir besliyorum kesinlikle mama vermekten korkmayın o bu şu ne diyorsa kulak asmayın çocuğuma baştan Kayınvalidem çekinmeden mama verse hiç sarılık olmayabilirdi. Herkes emzir süt gelir diyor ama bu çocuk 36+5 haftalıkken doğdu süt yetmiyo emdiği yerde uyuyo yoruluyo çocuğuna anne sütü vermemiş arkadaşlarım bile akıl veriyo mama verme diye çocuğuma mama verdim sarılığı düştü ve bir günde 150 gram aldı kimseyi dinlemeyin o yüzden doktorunuz ne diyorsa onu yapın çocuğunuzun sağlığı herşeyden değerli. Varsın emmesin nolucak sağlıklı olsun yeter. Biraz uzun ve olumsuz yazdıysam kusura bakmayın benim başımdan böyle geçti doğum hikayem oğlum şimdi yanımda uyuyor Allah herkese güzel bir doğum ve sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin 🙏🏻