20.11.2020 cuma günü 37+3 haftalıkken kontrole gittim doktoruma, her şey yolunda daha var doğumuna dedi ve alttan muayene bile etmedi.
- [ ] İki yün sonra 23.11.2020 Pazartesi 37+5 te sabah 5 gibi hafif kanamam oldu. Heyecanlandım tabi ilk, o gün geldi dedim. Normalde çok panik heyecanlı stresli biriyim ama buradan okuduğum hikayeler beni çok etkilemiş olmalı ki hiç panik yapmadım 8 e kadar bekledim eşime söyledim 11 gibi hastaneye gittik. Doktorum beni görünce çok şaşırdı seni 2 gün önce gördüm niye geldin dedi kanamam olduğunu söyledim, hemen alttan muayene etti, kanaman başlamış seni eve gönderemem bugün geliyor kızın dedi. Sonra bana bir cesaret geldi aklımdaki bütün olumsuzluklar kötü hikayeler silindi, ne kadar acı çekersem çekeyim zorlanırsam zorlanayım geçecekti kendimi hep bununla telkin ettim. Sonra yatış yapıldı, odama geçtim eşim annemi almaya gitti o arada. Hemen bana önlük getirdiler onu giydim. Bende çok hafif adet sancısı olmaya başladı o ana kadar bir şey hissetmiyordum, lavman yapıldı daha hiçbir şey yemek içmek yok denildi. Tansiyonum ve şekerim düşmesin diye destek amaçlı serum verildi. Odanın tek kişilik olması ve hastanenin sakin olması beni çok mutlu etti, doğum yapan bağıran kimselerle karşılaşmamam yani korkmama sebep olacak herhangi bir durumla karşılaşmamam benim için çok önemliydi. Hemşireler gidip geliyor NST ye bağlıyor, devamlı alttan kontrol ediliyor suyu açtılar sancılarım birden arttı biraz acılı bir işlemdi. Artık yatamıyordum birden öyle sıklaştı ki sancım dayanamıyorum daha dedim ve hemen banyoya soktular beni karnıma belden aşağısına sıcak su tutturdular anneme. O çok rahatlattı. Sonra daha da sıklaştı sancım en son 7 ye kadar sayalım sonra doğumhaneye alalım dediler. Sancım geliyor beni kıvrandırıyor bi nefes alıyorum rahatlıyorum ardından hemen tekrar geliyor…derken doğumhaneye götürdüler çok fazla ıkınamadım sanırım ebe karnıma çok bastırdı ve kesi atıldı kızım dünyaya geldi. Göğsüme yatırdılar çok kısa süre, melek gibiydi yavrum. Daha sonra bebeği yıkamak aşısını olmak genel kontrol etmek üzere götürdüler dikişim atıldı hissetmedim çok. Sonrası biraz can sıkıcı olabiliyor oturup kalkamıyorsunuz rahatça bir hafta kadar. Ama sonra geçip gidiyor meleğiniz size hepsini unutturuyor. 11 de girdim hastaneye 14.45 te kızımı aldım kollarıma. Allah herkese kolay doğum nasip etsin. Sütüm çok azdı göğüslerim sert değildi çok zor tutturdum bebeğime kavrayamıyordu göğsümü. Ama yılmadan devamlı uğraştım sütüm de geldi bebeğim de tuttu. 3250 gr 50 cm doğdu kızım.
- [ ] İşimi kolaylaştıran Tavsiye edeceğim şeylere gelirsek naçizane,
- [ ] Külot bez çok rahat oluyor, Depend sipariş etmiştim yetişmedi kargosu eczaneden aldık o da çok rahattı.
- [ ] Yanınıza şal hırka almanızı tabsiye ederim, kan kaybettiğiniz için çok üşüyorsunuz.
- [ ] Çok kıyafet almayın bebek için de kendiniz için de gerek kalmıyor ben üç takım hazırlamıştım. Bir yedek yeterli geliyor
- [ ] Yanımıza Acve Hurması ve zemzem almıştık, annem hurmayı ezdi zemzemle sulandırdık çay kaşığının ucuyla bebeğin ağzına verdik.
- [ ] Ve en önemlisi dut kurusu.. komposto gibi haşlıyorsunuz hem suyunu hem tanelerini yiyorsunuz. İnanılmaz süt yapıyor. Bütün her şeye şifası var, yaraları iyileştirmeye vücudu toplamaya.. internetten açıp okuyabilirsiniz faydaları saymakla bitmez.
- [ ] Dutun kurusunu haşlıyorsunuz, bir tülbenti küçük kare kesiyorsunuz ve arasına haşlanmış duttan bir tane koyun bebeğin ağzına verin emzik gibi hem onu çok güzel emiyor ve asla pamukçuk olmuyor ağzı. Günde 2 defa maks. Yeterli gelir. 15 günlük ya da bir aylıkken de küçük biberonla dutun suyundan içirmeye başlayabilirsiniz çok şekerli olmaması için biras da normal su eklenebilir inanılmaz gaz söktürüyor ve bütün sancıyı alıyor nasıl rahatladığını gözlemlersiniz zaten.
Bahsedeceklerim aklıma gelenler bu kadar. Normal ya da sezeryan olsun çok ağrılı ya da çok rahat doğum olsun, hiçbirini kendinize ölçü almayın en kötü durumda bile sonunu düşünün o acı bitecek ve o muhteşem duyguya ulaşacaksınız. Herkese mutlu sağlıklı hayırlı doğumlar diliyorum.