Merhaba anneler, bende herkes gibi her gece doğum hikayelerini okuyup uyurdum. Kendi hikaye yazacağım günü hayal ederdim veee doğurdum🤗
22 ocakta kontrolüm vardı ama bir hafta öncesinde gittiğim kontrolde 3cm açıklığım vardı ama herşey yolunda diye doktor yatış vermedi kendi sancımın gelmesini bekliyordum. 22 Ocak cuma günü kontrole gittim eşim Van’da görevde ben Ankara’da ailemin yanındaydım hissetmişti 4de uçak var hemen muayene olda doğuma yetişiyim diyodu sürekli bende gülüyodum daha erken 37+6dayız diyodum ama aksilik doktorum doğuma girdi çıktığında saat 4dü ve eşim gelemedi. Neyse bebeğimin kafası kanala yerleşmiş açıklığın hala 3cm ve plasentan yaşlanıyor yatış vericez suni sancıyla doğumu gerçekleştircez dedi. Epidurali doktorum önerdi ağrısız doğum yapalım dedi bende kabul ettim zaten suni sancı çekmek istemiyordum. Odaya geçtim ameliyat kıyafetleri verdiler sonra ameliyathaneye indirdiler anestezi uzmanı epidural için katater taktı istenilen açıklığa gelince ilacı yapacaklardı. Odama döndüm tekrar nst bağlandı damar yolu açıldı suni sancı başlatıldı. İlk başlarda hiç bişey hissetmedim hemşireler geliyo sancın var şuan diyolar ben yok diyorum. Devamlı alttan açıklığa bakıyorlar, sizi korkutmak istemem ama suni sancı kadar kötü bişey illallah ettim. Ebeler her açıklığa baktığımda ben sancıları biraz daha hissetmeye başladım. Sonra rahim ağzını yumuşatmak için bi ilaç takılcaktı o berbattı baya zordu ip gibi bişeydi ve en dibe takmak zorundaydı🤦🏻♀️ onu taktıkları da sancılarım artık baya artmıştı ve yatakta nstye bağlı kalmak çok zordu. Onun kadar acılı olan diğer şeyde suyumu paylatmalarıydı. Çok can yakıcıydı ince bi çubuk yardımıyla patlatılıyo su. O ilaçtan sonra bebeğimin kalp atışları yavaşladı ve durdu hemşireler koşturuyolardı biri oksijen getiriyo biri beni yan çevirip karnımı sallıyo çocuğu bulmaya çalışıyo derken kısa bi adrenalin yaşamış olduk az kalsın acil sezeryna alınıyodum. Bebeğimin kalp atışları normale döndü ama sancı artık dayanılmazdı kalkmak yürümek istiyodum. Açıklığıma bakılmaya devam ediliyordu tabi 4 cm olmuştu 5i bekleyelim epidural ilacını verelim dediler. Artık ısrarlarım sonucu hemşire nstyi çözdü ve kalktım yataktan. Çömeldim belimi ovdu annem yürüdüm masaya kollarımı dayadım bu şekilde daha iyi karşılıyodum sancıları. Bide suni sancı devamlı geliyo kendi sancılarımız gibi 2 dkda bir falan değil hiç ara vermiyo en zoru o zaten devamlı artan bi sancı. Yaklaşık 2 saatin sonunda ebe açıklığa baktı 5 olmuş epidural vuralım dedi. Gerçekten ilacı yaptığı an sancı mancı kalmadı 😅 ben kuş gibi hafifledim herkese bağıran ben melek gibi davranıyodum 🤭😀 nst tekrar takıldı ve açılmamın ilerlemesi bekleniyordu. Epidural takılıyken yürüyemiyosunuz bacaklarınız uyuşuyo çünkü. Ama sancı falan hiç hissetmiyorsunuz. Çok şükür bi kaç saat sonra makatımda baskı hissettim çocuğun kafası dediler. Ebe 7cmde açılmama bakarken kulağına dokunuyorum bebeğin dedi çok tuhaftı 🙈 aradan 2 dk geçti ben makatta daha çok hissetmeye başladım ve çocuğun kafası çıktı sandım hemen hemşireleri çağırdım. Doğuma girecek olan ebe geldi bide ben bakıyım dedi bişey diycem inanamıycaksın 10cm olmuşsun bebek çok güzel girmiş kanala mükemmel dedi ben şok oldum cidden 2 dkda nasıl hemen açıldı şaşırdım. Ama doktorum yok dedim bide idrar hissediyorum nasıl ıkıncam dedim ebem hemen boşaltırım ben bekle geliyorum doktorunda hemen yetişir endişe etme dedi tam kapıdan çıkıyordu doktorum odadan içeri girdi senin doğuracağını hissettim geldim dedi sağolsun korkuyodum yoksa yetişemez de diye. O sırada tabi ebem idrarı boşaltmayı unuttu beni odamda bi kere ıkındırmak istedi doktorum ıkınma kuvvetimi ölçmek istedi heralde ebem oturdu önüme ıkın biraz dedi tam ıkınıyodum idrarım ebemim üstüne boşaldı 😅🙈 kızın üstüne işedim yani😂😂 onun ilk defa başına gelmiş sanırım beni unutamayacak 🤭 sonra kahkahalar koptu tabi ben özür diliyorum sürekli ama ben demiştim idrarım var diye 😂 sonra doğumhaneye geçtik beni oturttular sancı geldiğinde ıkın dediler ama yeterli değildi tabi epiduralden dolayı kuvvetli ıkınamadım. Ebemden yardım istedi doktorum ebe karnıma çöktü resmen onunla beraber bende ıkınmaya çalıştım iki kere nefes aldım üçüncü ıkınmada kızımın kafasının çıktığını hissettim daha sonra omuzları derken balık gibi çıktı. Ve kucağıma verdi doktorum. O an anlatılamıyo yaşadığınızda anlayacaksınızz. Mutluluk endişe korku heyecan herşeyi bir anda yaşıyosunuz. Ama anne olduğumu o an anladım hamileyken anlaşılmıyomuş☺️ yaklaşık 5dkda doğurdum çok şükür. Kesi atılmıştı ama ben hiç hissetmedim bebeğim giyinmeye gidince benim dikişlerim atıldı onuda hissetmedim. Sonra odamıza geçtik herşey çok şükür güzel ilerledi şimdi 18 günlüğüz. Çok uzun anlattım ama detayları söylemek istedim ben detaylı hikâyrleri okumayı daha çok seviyodum çünkü☺️ bu arada Meryem Ana otunun faydası olduğuna inanıyorum o ağaç gibi dallarını açtığında benim 7den 10cme çıktı birden açıklığım. Sormak istediklerinizi sorun lütfen atladığım unuttum bişey varsa anlatırım seve seve. 17:00de yattığım hastanede 22:20de doğum yaptım. Rabbim herkese kolay ve sağlıklı doğum nasip etsin 🤲🏼🥰