Arkadaş doğru söylüyor. Tabii yinede herkesin kendi kararı saygı duymak gerekir. 🌺
İnsanı kısırlaştırmak haramdır. İbni Âbidin hazretleri buyuruyor ki:
(Kasap hayvanlarını, semizlemeleri için kısırlaştırmak caizdir. Diğer hayvanları ve insanları kısırlaştırmak haramdır.) [c.5, s.249]
Sebepsiz kadınları kısırlaştırmak caiz değildir. Salih bir doktor, (Bir daha doğum yaparsa ölür) derse, veya buna benzer bir sebep söylerse, o zaman, çocuk aldırmak veya çocuk olmaya mani olmak için tedbir almak [mesela kadını kısırlaştırmak için kordonlarını bağlatmak] caiz olur.
Ayrıca hocalar hakkında bende sizin gibi düşünüyorum. O bilinen ünlü hocaları dinlemem itibar da etmem.