Merhaba güzel anneler. Sonunda bende oğlumu 27.01.2021 çarşamba günü sağ ve Salim bir şekilde kucağıma aldım. Gelelim bizim hikayemize.
Hamileliğim çok rahattı. Ne mide bulantısı, ne kusma , ne aşerme ne başka bi belirti. Hiç bir sıkıntım olmadı çok şükür. Sadece son haftalarda sırt ağrısı ve yatıp kalkmada sorun vardı. 27. hafta detaylı ultrasonda hem kordon dolanması hem de plasenta yaşlanması olduğunu öğrendim ama doktorum bunlar önemsiz şeyler dedi.
Kendi doktorum da 38 haftada plasentadaki yaşlanmanın aşırı ilerlemesinden dolayı ve çatı darlağından dolayı riske atmak istemedi, 38+3 gününe sezaryen günümüzü kararlaştırdık.
Yatış işlemlerinden sonra beni ameliyathaneye aldılar, anestezi doktoru geldi, yattığım yerde yan dönmemi istedi, iğne yaptı ve kısacık bi elektrik çarpması hissettim. İğneyi hissetmedim. Damar yolu bi tık acıdı diyebilirim. Doktorum geldi ameliyata başladı saniyeler içinde bebeğimi gördüm, temizlediler kokladım, öptüm yumuşacıktı 😍Çekiştirme, mide bulantısı, bastırma gibi şeyleri hiç hissetmedim… Bittikten sonra odaya aldılar sonra bebeğimi getirdiler, sütüm geliyordu ama çok azdı bence. Kum torbası koydular ama anestezi etkisiyle galiba onu da hissetmedim. Sadece zorlayan tir tir titremem oldu. Çenem bi ara bağımsızlığını ilan etmişti diyebilirim . 😃 ara sıra gelip kanama kontrolü yapıyorlar ebeler. Sondayı çıkarma işlemi de kesinlikle abartılacak bişey değil hemen çekip çıkarıyorlar. 3-4 saaat sonra uyuşukluk geçince yürümek için kaldırdılar. Karşıya bakmam gerektiğini söylediler ve mide bulantısı yaşamadım. genel olarak her şey iyiydi diyebilirim . Ağrı kesici vurmaya gelen hemşireleri görünce korkuyordum, çünkü aşırı yakıyordu 😬 Baş ağrısı olmadı o yüzden kahve vs içmem gerekmedi. Depend çok işime yaradı gerçekten, hasta bezi ile olmuyor ayaklanınca. Giderken üzüm ve kayısı hoşafı götürmüştüm baya faydası oldu, gazımı akşama çıkarttım. Humana ve rezene çayı sütümü arttırdı ertesi gün tam anlamıyla sütümü sağmaya başladım. Göğüs pompasını iyi ki almışım bebeğim kanındaki ve idrarındaki enfeksiyondan dolayı 4 gece yoğun bakımda kaldı bu nedenle sürekli sağım yaptım. Göğüs kalkanları yara olmasını engelledi ve sütümü topluyor akmasını kısmen engelliyor. Ben çok kolay atlattım sadece dikiş yerleri biraz acıyor ama o kadar da olacak. Sormak istediğiniz sorular varsa seve seve cevaplarım. Herkese hayırlı doğumlar.😃