seyydac Cananhafsa ben yaptırdım bir zararını da görmedim çok şükür. Küçük bir Pet şişe şekerli su içiyorsunuz hepsi bu. Annede gebelik şekeri varsa bebekte diyabet varsa ancak bu test ile öğrenilebiliyor. Yine burda çok okudum açlık tokluk şekeri normal olup şeker yükleme testinde yüksek çıkan bir çok kişi var. Yani gebelik şekeri kendini belli etmeyebiliyor bu yüzden bence yaptırılmalı.
Hcrksk Yaptırmayan var ama yaptırmamanın sonuçları tartışılır.bebekte diyabet,annede gizli şeker vs varsa bu test sayesinde erken teşhis konuyor.bi yandan da Canan Karatay dediği için kabul etmeyen bir kesim var.ben senin yerinde olsam doktorumu dinlersim.kimi doktor açlık tokluk şekeri bakıyor kimisi yapmıyor.
Cananhafsa Hcrksk doktorum normalde çok ilgili ve çok bilgili bir doktor en son gittiğimde bir kağıdın arkasına bişey yazdı bir dahaki gelişinde bunu yaptır dedi hiç açıklama yapmadı şaşırdım bu gün sağlık ocağında kontrolüm vardı sordum hemşire şeker yüklemesi dedi şartmı deidm ne için gerekli dedim haliyle sordum oda şart değil annede şeker varmı yok mu ona bakılıyo dedi illa yapmak zorunda değilsin dedi bende googleden baktım biraz kimisi gerekki kimisi bebeğe anneye zarar demiş kararsız kaldım bu test kaçıncı haftaya kadar yapıla biliyor bu arada
Aycatpzkrkmz Ay ne zararı allah aşkına şart mı diye birşey mi var allah korusun şeker hastalığınız varsa bir anda yükselse tansiyonunuz yükselse allah korusun devamını düşünmek dahi istemiyorum bir akrabamız bu şekilde çok zorlu süreç geçiredi ve devam ediyor yavrusunda kalıcı hasar var. Şekerli su 2 bardak cumartesi yaptırdım çok şükür ki iyi çıktı
Zeykem Buketali bunu neye gore söylüyorsunuz bence yanlıs bılgıler vermeyın herkes cocugunun saglıgını dusundugu ıcın yaptırıtor ya zaten ciddi sorunlar cıkaraa dogum anında ne olucak
Elcnerdgn Kimisine göre gerekli kimisine göre gerekli değil zararlı diyen bir kesimde var. Fakat ben cok kararsızım bir yanım yaptırmak istiyor bi yanım istemiyor. Ama doktoruma güveniyorum doktorum eğer Yapılması gerekiliyor derse yaptırıcam doktorum en iyisini bilir cünkü.
Aycatpzkrkmz Cananhafsa yok olur mu öyle şey yanlış anladınız özür dilerim 🙈 doktorun dediyse yaptır kardeşim sağlıklı değil diyen arkadaşlarda anladığım kadarı ile hiç şeker kola hazır meyve suyu va tüketmeyen insanşar herhalde emin olun bunlar daha zararlı bizlere ve yavrularımıza
FatmaSalam Yaptırdım hiçbir zararını da görmedim, değerlerim normal çıktı çok şükür. Doktorunuz sizin için en doğrusunu söyler zaten onu dinleyin. Burada yaptırma zararlı olur diyen kesimin, başınıza bir şey geldiğinde size yardımcı olabileceğini sanmıyorum
Busrakgul Ben yaptirmadim canim aclik tokluk olarak baktirdim.Zaten yapalim deseydi doktorum icemezdim verdiklerini midemden dolayi
Duyguynrky Yeniden açıklayayım bunu.. şeker yüklemesi yaptırmak şart değil. Ama şeker yüklemesinin artılarını ve eksilerini şöyle anlatayım. ✅ şeker yüklemesi= şeker intoleransı (50-75gr glikoz =1 dilim pasta) bir dilim pasta yiyemim diyenlerde oluyor ama önemli olan saf şeker olması bunu daha sonra anlatırım 🙂 hamilelikte daha net ortaya çıktığı haftalar 23-26 (tahmini) bu haftalarda gebelikte şeker tavan yapabiliyor. Açlık şekeri vücudunuzda bulunan rutin şekerinizdir. Tokluk şekeriniz de aynı şekilde. ama intolerans yani yükleme dediğimiz şey aç karnına şekeri aldığınızda vücudunuzun şekere nasıl tepki verdiğini gösterir. Yani şeker hastası olup olmadığınızdan ziyade şeker alımıyla kısa sürede şekerin maksimum seviyeye nasıl çıktığı anlaşılır. Diyelim ki yaptırmadınız olabilecek şeyler; ➖ suyunuz azalır ya da çoğlalır ➖ erken doğum riski artar ➖ tansiyonunuz yükselir anlamazsınız ve bebeğinizde anomaliler olabilir(daha çok zihinsel) ➖ bebeğinizin boyu/kilosu ortantısız olabilir ➖ ölüm riski olabilir (siz ve bebeğiniz açısından) Ya ben yaptırmayacağım ama şekerim varmış gibi diyet yapacağım diyorsanız (tam uymanız şart) yaptırmayın. Ama şeker yüklemesinin size ve bebeğinize bir zararı BİLİMSEL OLARAK KANITLANMAMIŞTIR. Negatif söylenen her söylem sadece teoridir. Canan karatayı çok ciddiye almayın. Her söylediğini her zaman ciddiye almayın. Genetik olarak şeker hastalığınız varsa zaten yaptırın derim(benim var ve çarşamba yaptırcam) ben diyetle uğraşabilecek birisi değilim ama eğer şeker çıkarsa mecbur uğraşacağım. Açlık tokluk size tam olarak yükleme kadar hızlı sonuç vermez. 1 hafta yediğiniz şeker miktarı hamur işi miktarı az olur düşük çıkar azıcık kaçırırsınız yüksek çıkar 🤷🏼♀️ Faydası; ✅ sağlık probleminizi bildiğiniz için hem kendinize hem bebeğinize çok iyi bakarsınız ve hastalıkları olabildiğince minimuma indirirsiniz. Umarım yardımcı olabilmişimdir 😇
Hatice3 Cananhafsa yeni yaptırdım yaptırmak şart değil ama aklımda soru işareti kalacağına yaptırmak daha mantıklı kesinlikle hiçbir zararı yok verilen şekerin yediğimiz çikolatalarda bile daha çok şeker var. Birde ben kendim yaptım yüklemeyi eczaneden aldım şekeri 1 bardak suya katıp içtim 1 saat sonra gidip sağlık ocağında kan şekerime baktırmak istiyorum dedim ve kan aldırdım sonucunu doktora gösterdim özel olduğundan ayrı para istediler 75 ₺ ben 4 ₺ ye aldım şekeri
Buketali Zeykem ben kendi kafama göre vermedim bu bilgiyi hanımefendi bende bi anne adayıyım İsveç’te yaşıyorum sağlıklı bulmadıkları için yaptırmadılar açlık tokluk baktılar şimdi Türkiye deyim burda da doktorum var o da önermedi umarım yeterince açıklayıcı olmuştur