Ben de bebeğimi öğrendiğimde 6 haftalık hamileydim. Hayırlı olsun inşallah Allah analı babalı büyütsün. ☺️
Ben şu an 13. haftadayım. Bu zamana kadarki tecrübelerimi söylemek gerekirse bu haftalarda sende yerleşme ağrıları kasık ağrıları olur endişelenme. Ayakta çok durunca bel ve kasık ağrısı oluyor o yüzden kendini yorma. Geceleri uyuyamayabilirsin. Ya da tam tersi çok fazla uykun da gelebilir fazla da uyuyabilirsin. Bolca dinlen yani boşver. Bol su içmeye çalış.İdrara sık çıkacaksın ama olsun su iç yine de. Aslında en kötüsü bulantı ve kusmalar. İnşallah yaşamazsın o durumu. Midenin hiç boş kalmaması gerekiyor ki bulantı olmasın. Yani bir saate bir ağzına bi şeyler atman lazım. Tam doymadan sürekli atıştırman lazım. Çerez olur, kraker olur, bisküvi falan bu tarz yağsız şeyler işte. Meyve de yemelisin her gün mutlaka. Bulantı için anlık çözümler önermek gerekirse de limonu kabuğuyla beraber yemek iyi geliyor. Taze zencefille çay yapıp onu içmek. Kokusu hoş olan şeyler koklamak (misal lavanta yağı, kekik yağı, tarçın, zencefil, bebek pudrası, sabun vb.) Onun dışında hergün 1 maden suyu içsen sabahları da 1 bardak süt içsen akşamları bi kase yoğurt yesen çok faydası oluyor sana da bebeğe de. Eğer yeterince mineral kalsiyum alamazsan diş ağrısı kas ağrısı yaşayabilirsin.
Bu arada folik asit kullanıyorsundur sanırım doktorun söylemiştir. O da ilk üç ay çok önemli bebeğin sinir sistemi gelişimi için.
Başka da önerebileceğim bir şey gelmiyor aklıma ama gerçekten ilk 3 ay hatta 4 ay zor geçiyor vücudun hamileliğe alışma süreci, bebeğin ilk oluşum süreci, bel ve kasık ağrıları falan derken gerçekten zor yani. Ama inşallah seninki kolay geçer. Hamile olduğunu 4. 5. ayda öğrenen çevremde akrabalarım var yani hiç bir şey hissetmemişler. Çok rahat geçirenler de oluyor. Umarım senin de öyle olur. 🙏🏻🤗