Bahar4141 Çevremde kimse yok ama ben vakumla doğmuşum 30 sene önce kilolu bebek değilmişim 3 kg falan doğmuşum annem ıkınamamıs o yüzden vakumla almışlar. Bildiğim kadarıyla günümüzde de uygulanıyor ama çok nadir diye biliyorum. Zaten bebek kanalda kalınca sezaryene dönüyor hemen doğum o yüzden korkmayın 3900 çok değil çatınız normal doğuma uygunsa eğer