Yagmurogul Anneler; ilk doğumum olacak Allah’ın izniyle, 24 haftalık olduk, bebeğime kıyafet almaya başlayacağım , bana çok hızlı büyüyor ona göre kıyafet al dediler. 0-3 ve 3-6 aylık olarak kaç tane hangi kıyafetlerden Almak lazım.
Melikeakkc Yagmurogul 0-3 10 zıbın yeter yenidoğan takımı da 5 tane yeterli yenidoğum yapmış biri olarak geri kalanı 3-6 al 7-8 takım 26 günlüğüz 3-6 giyoruz 4 kilo olduk 3100 dü eve geldiğimizde bebeğim. Şapka e bebekte tekli satılanları tavsiye ederim bi süre sonra yenidoğanların şapkası olmuyor kafası da büyüdüğü için yada bazı takımların şapkası sıkıyor 2 tane almıştım bugün 4 tane daha aldırdım bide devamlı kustuğı için ağız mendili yetişmiyor onu çok al ve önlükte tavsiye ederim çorap uzun boylu olanlardan al ayağından en küçük yenidoğan çorapları çıkıyor ayaktan hemen. Ve eline de çorap takıyorum eldivenlerin ağzı gevşediği için hemen çıkıyor
Love-in Yagmurogul benden 2 hafta kadar geridesin. Hemen hemen aynı zamanlara denk gelecek gibiyiz. Öncelikle aldığın kıyafetin aya göre hangi mevsimlere gelebileceğini hesaplamalısın ki kışa denk gelen dönemde kısa kollu zamana denk getirmeyesin 😃 sonrasında kendi naçizane fikirlerimden bahsedeyim. Henüz erken doğum mu olur normal zamanlı mı gelir , 3 kilo mu doğar 6 kilo mu olur misafirimiz bilmediğimiz için kıyafete abanmak çok doğru değil. Ama illaki lazım olacağını var sayarak öneriler de bu şekilde olduğu için ben uzun kollu çıtçıtlı zıbınlara çok yüklendim. Müslin bez ve battaniyeler çok tavsiye ediliyor. Onlardan edinmeden de faydalı olacaktır. Bana göre ne kadar şimdiki üretimler çok pratik gözükse de tulumlar korunaklı gelmemiştir hiç bir zaman. O yüzden ilk üç ay kıyafeti olarak tulum hiç düşünmedim. Belki daha ileriki aylarda şık durduğu için tercih edebilirim. Bolca ağız mendili bolca zıbın. Kıyafet olarak önerim şimdilik bunlar yani 😃(Zıbınları asla askılı ve kısa kollu almadım yaza da denk gelse. Nasipse bebeği zıbınla uyutup üzerine de mevsimlik battaniye örtmeyi planlıyorum. Çok denk gelmişimdir o minicik ellerini kollarını hep dışarıda tutmak isterler. O yüzden sıcaklığı sabit tutmak için incecik de olsa kollu oldu tercihim.)
Hilalsny Yagmurogul tatlim bende senin gibiydim ne alacagimi bilmemezlikten 34. Haftadayim anca tamamlıyorum kiyafetleri. Bak yeni dogum yapan 2 arkadasim buyuklerim burdaki insanlar kime sorsam cok alma diyolar tamam da bu cok ne kadar :)) 5 mi cok 10 mu bilmiyorum ki neye gore cok. En son benim yaptigimi sana soyliyim 10 lu hastane çıkışlarından 2 tane aldım. Biri isimli biri normal. Bu yenidogan tas catlasin 1 hafta 10 gun giycek sonra kullanamicak. Sonra 0 3 aylara gectim. 5li setler var eldiveni beresi alti ustu onlugu var bunlarin zibinli olani da var normal ayri ustlu olani da ben bunlar 10 takim aldim. Surekli takim takim giydiririm guzel durur diye. Ve dediler ki bazen gun icinde cok kaka yaptigi oluyo beline falan cikiyo 4 5 defa ust degistirmek zorunda kaliyoruz. E aninda yikayip kurutma sansim yok en azindan 1 gun surer yikanip kuruması . Benim dogum martta olcak. Sonra birde ayri zibinlar aldim su an 4 tane var. Bir kac tane daha alicam. Ust uste giydirmemiz gerekiyormus yenidogan doneminde. Dediklerine gore ilk 1 ay anca 0 3 giyebiliyormus bebekler. Ama her bebek ayni kilo ve boyda dogmuyor gelisimi ayni devam etmiyor. Youtubeda izledigim videolarda 3 aylik olmak üzere ve hala 0 3 giydiriyorum demisti bi annemiz biraz küçük dogmus bebegi o sebeple. 0 3 eger daha fazla gerekirse o zaman temin ederim diye dusundum. Bide havalar nasil olucak bilemedigimden 3 6 ya cok girismedim. Dogum yaptiktan sonra hava durumuna ve bebegimin kilo alimina gore de 3 6 lari alicam kisa uzun kol olarak . Umarim yardimci olabilmisimdir. Ben hic tulum almadim. Bana kullanissiz geliyo tulumlar alt ust takimlar daha kullanisli rahat geliyorlar bu yuzden. Ama tulum hastasi annelerimizde var :) 1 arkadasim en cok tulum kullaniyorum dedi diğeri nerdeyse hic kullanamadim elimde patladı dedi :) bende o anki dusunceme göre gerekirse alirim dedim :)
Yagmurogul Love-in doğumum mayısın ortalarında normal şartlarda 😊 sağlıkla kuçağınıza almayı nasip etsin Allah 🙏 çok tşkler
Nilhlp Ben hiç yenidoğan almadım çabuk küçülüyor dediler. 0-3 olanlardan 10 alt üst ve 5 zıbın aldım. 3-6 olanlardan 5 alt üst, 5 tulum ve 5 zıbın aldım. 4 tane şapka eldiven önlük aldım. Lazım olursa yine alırım dedim. 7 çift çorap ve 20 tane ağız bezi aldım. İki hırka ve üç yelek aldım. Hırka ve yelekler hep 3-6 çünkü biraz büyük olsa da sorun olmaz dedim. Benim aldığım için en sevindiğim şey iki uyku tulumu oldu. Sanki kıyafet olmasa bile bebeğimi o sıcak tutacak gibi geliyor. Yaz bebekleri için müslin uyku tulumu var tavsiye ederim.
Yagmurogul Hilalsny çok teşekkür ederim ayrıntılı yazıp bilgi verdiğiniz için emeğinize sağlık çok incesiniz 🙏 internetten sipariş verebilirim artık , kafamda karar verdim şuan 🙂
Hilalsny Yagmurogul ne demem rica ederim yardimci olabildiysem ne mutlu cunku bendr cok zorlandim bebek dogcak nerdeyse 35 haftalik olduk ben daha anca kiyafetleri aldim bilmedigim icin daha yikamasi utulemesi var :)