Evet kızlar ben de doğurdum ve pozitif şeyler duymaya en çok ihtiyacınız olan bu günlerde sizlere motivasyon vermesini umduğum bir doğum hikayesiyle karşınızdayım🥰
Tam 40+0 da doktoruma artık bana bu kadar hamilelik yetti beni sezeryana alın diye ısrar ederek hastaneye yattım. Doktorum çok ılımlı yaklaşarak her şey normal ilerliyor bebeğin kilosu 3300 gözüküyor doğurabilirsin suni sancı deneyelim eğer ilerlemezse sezeryan yaparız dedi. Benim de ablam daha evvelden suni sancı alıp sancılarıyla baş edemediği için sezeryan olmuştu. Bu sebeple suni sancıdan çok korkuyordum. Doğal gelen sancılardan daha şiddetli olacağını düşünüyordum. Hastane yatağımda eşim ve en yakın arkadaşım sen yaparsın diye beni çok motive etti. Doktorum da sadece 2 saat deneyelim hiç açılma olmazsa zorlamayız deyince tamam olur dedim. Suni sancı serum şeklinde takıldı daha serum iki parmak eksilmeden sancılar gelmeye başlamıştı. Adet sancısı gibi sancılar ama kesinlikle baş edilmeyecek gibi değildi. O sırada bi kasılma sayar indirdik telefona ve takip etmeye başladık. İki dakikada bir 30 saniye sancım oluyodu. Aralarda Serdar Ortaç müzikleriyle dans edip sancılar sırasında parmağımın ucuna mum üfler gibi üflüyordum. Burası çok önemli odada kasvetli bir hava yoktu herkes çok mutluydu. Sancı vuran 30 saniyelerdeyse eşim ve arkadaşım sırayla belime masaj yapıyordu. Böyle 2 saat geçirdim. Sonra ebe gelip açıklık kontrolü yaptı ve 4 santim olmuştu bile. O sırada suyumu da parlattı. Suyu patlattıklan sonra sancılar daha hissedilir olmuştu ama dayanılmıcak gibi değildi yine. 6 santim olduğumda artık yorulmaya başlamıştım epudral istedim. Epudral etki ettikten sonra uyumuşum. 1 saat sonra ebe geldi tekrar açıklığa baktı tam açıklık olmuştu. Fakat benim epudralim baya uyuşturduğu için doğum kasılmarını bile hissedemedim. Doğumhanede bile nst takılıydı kasıldığını anlayabilmek için. Ebeler nst ye bakıp kasılma başladı ıkın diyodu. Hissetmediğim için doğum uzun sürdü yani 15 kere falan ıkınmışımdır. Mecburen küçük bi kesi atıldı. Sonra bebeğimi bi anda kucağımda buldum🥰 Çok güzel bir andı kesinlikle herkes bu anı yaşamalı. O kesi bi hafta içinde iyileşiyor kızlar onu asla sorun etmeyin. Kesinlikle en azından 2 saat suniyle bi şansınızı deneyin. Normal doğum çok konforlu bişey çok hızlı iyileşiyorsunuz. Doğum sonrası herşey çok doğal akışında ilerliyor. Bunu bence yaşamalısınız. Kesinlikle baş edilmeyecek bi acı değil. Kendinizi suni sancıyla korkutmayın gayet adet sancısıyla aynı sonrasında biraz şiddetleniyor o da miniğinize kavuşmanız için gerekli öyle düşünün🤗
Önemli bulduğum noktaları ayrıca yazıyım belki bazılarınıza faydası olur☺️
Suni sancı takıldığında meryem ana otunu baya genişçe bir leğenin içine koyup ayetel kürsi nas felak ve meryem suresi okudu annem. Doğum yaklaştıkça baya açılmıştı. Bence kolay doğurmam da etkisi oldu yani ben çok inandım sancı çekerken gittim geldim ona baktım. Size de tavsiye ederim.
Hastane çantasına bebeğin eşyalarını ve kendi eşyalarımı jelatinletip koydum üzerlerine de neyin ne olduğunu yazdım ben yatarken kolay bulsunlar diye. Hem kullanılmayanlar pislenmedi hemde o nerde bu nerde diye aramadık. Çok kolaylık oldu. Jelatinler 100 lü halde trendyolda satılıyo
Bende herkes gibi depend önereceğim. 15 gün boyunca depend kullandım. Hem yoğun kanamayı sızdırmıyor hemde benim doğum kesim olduğu için normal külodun dikişleri rahatsız etti dependle çok rahat ettim.
Hastanede oda süslemesi yaptırmıştım onu hiç tavsiye etmem. Pandemiden ötürü kimse hastaneye gelemiyor. Bir de ben normal doğurunca hastaneden ertesi sabah ayrıldım. Oda bir gece süslü kaldı kimse de göremedi durduk yere 1500 lira vermiş olduk.
Bu arada doktordan daha önemli biri varsa o da ebeler. Sancılar sırasında yanınızda doktorunuz değil ebeleriniz oluyor. Ve tecrübeli ebeler açıklık kontrolü yaparken biraz da kendileri bastırarak açıklığı baya arttırıyorlar. Ben kendi ebemden çok memnun kaldım Allah kendisinden razı olsun doğumumu çok hızlandırdı. İnşallah sizler de iyi ebelere denk gelirsiniz.
Bebeğiniz doğduğu gibi sütünüz şakır şakır gelmeyebilir. Bu çok normal. Bebeğinizi emzirdikten sonra bence 30 ml mamayı ilk bi kaç gün verin. Ben bebeğim bir saat emiyor doyuyordur diye düşünüp mama vermedim. Bebeğim 3 günlükken sarılık oldu. Emiyor olabilir ama siz emzirirken ne kadar sütünüz geldiğini görmüyorsunuz. Emzirdiğiniz süt ilk günler yetmiyor çoğu zaman. Mutlaka sağarak ne kadar sütünüz geldiğine bakın. Lansiboh’un yavaş akışlı biberon ucu anne memesine denk bir hızda akıtıyor. Hastane çantanıza mutlaka koyun. Hastanede şırıngayla falan mama vermeye çalışıyor ama lansinoh anne memesine denk. Bence şırıngayla falan hiç uğraşmayın. Çocuğunuzu da hemşireleri dinleyip sarılık etmeyin. Azıcık mamadan kimseye zarar gelmez.
Sütünüzün sonrasında gelmesi için solgar’ın Solgar Brewer’s Yeast with Vitamin B12 diye bir vitamini var. Ben bebeğim sarılık olduktan sonra kullanmaya başladım hala sütümün azaldığını hissettikçe iki tane içiyorum direkt süt yapıyor.
Sona bıraktım ama aslında en önemli tavsiyem gümüş kapaklar. Doğurduğum günden beri kullanıyorum hiç çıkarmadım ve hiç yara sorunu yaşamadım. Saatlerce emziren biri olarak gerçekten emzirmenin tadını çıkarıyorum. Bir kere bile krem sürmedim ve hiç yara olmadı. Markası farketmez en ucuzundan da alabilirsiniz ama mutlaka bir gümüş kapağınız olsun.
Benim hikayem ve tavsiyelerim bu kadar. Biraz uzun oldu ama ben burdan çok şey öğrendim benim de size biraz olsun faydam olsun istedim. Allah hepinize kolay doğumlar nasip etsin. İnşallah bebeklerinizi sağlıkla kucaklarınıza alırsınız.
Sevgiler🥰