4441-z iki hafta ileri ya da iki hafta geri gelmesi normal. Son haftaya kadar degiske lik gosterebilir. Takipler onemli. Bide gelisimi destekliycek gidalar tuketebilirsin. Muz, avokado, maden suyu vs bunlari faydasi olur. Bazen genetik faktor olabilir. Anne babada minyonluk varsa vs. Her bebek ayni ebatlarda dogmayabilir. Kordon akislari normalde, ayrintili ultrasonda bi sknti yoksa hic canini sikma. Haziranda acil sezaryenle dogum yaptim. 28.haftada 2 hafta geriden gelme basladi surekli takip edildi. Baska bi doktora daha gittim 34.haftada ciger gelistirici yapalim 37’de alirim dedi. Ciger gelistiriciyi yaptirdim ama kendi doktoruma devam ettim. Doktor 2 hafta dediyse ben haftada bir gittim. Haftalik dediyse 2-3 gunde bir gittim. Bi sknti yoktu ama bebek kucuktu. 36.hafta suyu azalmaya baslamis dedi doktor. Haftaya hazirlikli gel duruma gore sezaryene alirim dedi. Gittigimizde gelisim tamamen durmustu. Kizim 37+2 de 34 haftayla uyumlu dogdu. 47 cm 2220 gram dogdu. Dogumdan sonra sisligi gidince 2 kg ye dustuz minicikti. 🥰 kuvozde kalir demisti dogumdan once doktor, dogdu ve kuvoze goturduler kac gun kalicagini bilmiyoduk cok uzuluyoduk. Dua ettim saglikli olsun iyi olsun yeter ki diye. 1 saat sonra getirdiler minik savascim cok gucluymus. Refleksleri cok guzelmis. 26 gunluktu yattigi yerden kalkmaya calisiyodu kollarini geriye dayayip. 🤣 3.ayda akranlarini yakaladi, su an 7 aylik, fiziksel ve bilissel gelisimi hep onde gidiyo cok sukur. Zaptedemiyorum 🤣 tek sknti erken dogumlarda sarilik daha cok goruluyo. Vaktinden once dogdugu icin surekli uyuyo. Ben cok zorlandim kizimi uyandirmak mumkun degildi. Ne burnunu skmak ne ayagini kasimak ne altini acmak hicbiri ise yaramiyodu. Topuklarina tirnaklarimla basiyodum aglatiyodum oyle emziriyodum 😔 onunla beraber agliyodum. Sariligi yukselmis hic farketmedik, kakasindan huzursuz oldum 4 gunluktu doktora gittik 2 gece fototerapi aldi hastanede yattik. Sonra toparladi kuzum. Guzel dusun guzel olsun. Icini skma kendini uzme bol dua et. Sen ne hissedersen bebek de hissediyo. Butun duygularini o da yasiyo. Dogduktan sonra bile. Su an 7 aylikken bile uzgunsem gpzumun icine bakar. Bunlari unutma canim.