Merhabalar, 2. doğum hikayemi paylaşmak da nasip oldu çok şükür 🙏
38+4′te son kontrolüme gitmiştim. İlk doğumum sezaryen olduğu için bu da sezaryen olacaktı tabi 3 gün sonraydı aslında doğum. Fakat son kontrole gittim, nstde sancı çıktı, serum taktılar azalmayınca yatış önerdi doktor. Takip edilmen iyi olur dedi ama kararı bana bıraktılar. Benim evde 18 aylık kızım var diye tereddüt ettim ve gidicem ben dedim, sancım artarsa gelirim dedim. Bana bir kağıt imzalattılar, anne ve bebek ölümü riskini göze alıyorum falan diye yazdırınca doktor bana ben bi durdum ve tekrar düşünmek istediğimi söyledim. Çıktım annemleri aradım eşim kal yat bak birşey olur dedi, annemler de çocukla biz ilgileniriz sen yat gelme sakın falan dediler ben yatışı böylelikle zorla kabul etmiş oldum. İyi ki yatmışım tabi.
Doktor dedi ki şimdi yatacaksın ama doğuma alınmayabilirsin, 3 gün sonra normal gününde de alınabilir yani şuan net birşey yok dedi. Refakatçi yok, evde bebeğim var, bilinmezlik. Korktum tabi ama aldılar beni ne telefon ne çanta birşey almama izin vermediler, eşime bıraktırdılar herşeyimi. Beni doğumhaneye götürdüler, önce 7 kişilik bir ekip beni muayene etti. Hemen sezaryene hazırlayın dedi doktor. Neye uğradığımı şaşırdım. Haber verilecek değil mi eşime refakatçim gelecek dimi diye sürekli sordum.
Kıyafetlerimi tamamen çıkartıp ameliyat önlüğü giydim, sonda ve serum takıldı hemen, nstye biraz bağlandıktan sonra ameliyata aldılar. Belden yapılan iğne hiç acıtmadı, çok hızlı oldu. Fakat ben uyuşamadım bir türlü biraz beklediler falan. Sonra başladılar hissediyorsun herşeyi çok tuhaf bir his. Sonra sarsmaya başladılar beni bebeği çıkartıyorlardı sanırım ve içimin acıdığını hissettim içim acıyo dedim hemen bayılttılar. Ufak bir narkoz verdiler herhalde ayılmak kolaydı çünkü.
Uyandığımda boş bir koridorda yalnızdım. Ameliyathaneden odama beni götürecek görevlinin değişim saatiymiş ve tam 50 dakika koridorda bekledim çıplak, üzerimde sadece incecik yeşil bir ameliyat örtüsü var. Aşırı üşüdüm. Bu konuda hasta haklarına da şikayette bulunacağım.
Bunun dışında yaşadığım bir olumsuzluk yok diyebilirim. Devlet hastanesinde doğum düşünen arkadaşlar varsa fikir olmuş olsun. Sorunuz olursa yanıt vermeye çalışırım. A bu arada baş ağrısı aşırı şiddetli bir şekilde var. Spinal anestezide oluyormuş. Sade kahve içiyorum bunun için doktor söyledi. Baş ağrısı dışında iyiyim. Hastaneye kahvenizi götürmeyi ihmal etmeyin. Herkese hayırlı doğumlar dilerim. 🤗