Mermicekim Merhabaa, toxoplasmaya bağışıklığı olmayıp da bi sıkıntı yaşayan yaşamayan var mı aramızda? 🙏
Hayriye1410 Mermicekim benim öyle. Sorun yaşamadım henüz çok şükür. Yediklerime dikkat ediyorum. 38+3 oldum bugün
September_ Mermicekim benim de bağışıklığım yok. Aksi gibi kedileri de çok severim. Kapımızın önünde baktığımız kedilerimiz var. Arada dayanamayıp seviyorum. Sonra hemen ellerimi yıkıyorum ama inşallah bi şey olmaz….
Mandalina91 Mermicekim 3 senedir evimizde kedimiz var, aşıları tam dışarı asla çıkmaz. Bağışıklığım negatif, yani şimdiye kadar ya kedim sağlıklıydı yada bulaşmadı. Ama çiğ et ve salatadan da bulaşma ihtimali var. 18. Haftadayız kedimle yatıyorum.
yusralina68 Mermicekim benim ilk hamileliğim de çıkmıştı sonra karnım da 11 haftalık kalbj durdu öldü 😔 çok şükür şimdi 1 kızım var 2.ye hamileyim insaAllah sağ Salim sağlıklı sıhhatli alırım kucağıma bebeğimi
Abdullahm1 Hayriye1410 hiç sucuk vs yediniz mi pişmiş . Benimde yok dün eşim pişirip yedi bende azıcık yedim pişmişinden inşaAllah bir şey olmaz
Mermicekim Hayriye1410 sağa sağlim kucağınıza alın inş 🙏 benim de yok henüz çok yeniyim 7+1. Dikkat ediyorum elbette ama biraz endişelendim acaba yine de kapar mıyım diye 🙈 Evde her şeyi sirkeli suda yıkıyorum zaten ama bazen canımız dışarıdan istiyor 😭
Mermicekim September_ Ya zaten dışkısıyla temas edip eli ağza götürmedikten sonra çok zor diyor internette izlediğim doktorlar. Ha bir de çiğ et olayı işte.
Hayriye1410 Abdullahm1 çok pişmiş bir şekilde bi iki defa yedim parça olarak koktuğu için hani tadını almak adına
Hayriye1410 Mermicekim Amin siz de inşallah sağlıkla doğurup kucağınıza alırsınız 🥰🥰 hiç korkmayın dikkatli olun yeter. Çiğ yemeyin kedilere temas etmeyin sirkeli suyla yıkayın güzelce bir şey olmaz Allah’ın izniyle 🙏🙏
Bebeque16 Köfte vs yerken çok huzursuz oluyorum tavada pişirince içleri çiğ kalıyor çünkü. Salata dışardan yemedim hiç.
yusralina68 babyandmommy Yok sadece toxlamayi yapan şeylerden uzak dur demişti dktr(et,tavuk tahtası ayrı sebze tahtası ayrı, et bıçağı ayrı sebze bıçağı ayrı dışarıdan sebze yenmemesi gibi)
hilosss07 Mermicekim bağışıklık olup olmadıgını nasıl anlıyoruz benimde testlerimde şüpheli yazıyor ama doktorum herhangi bir uyarıda bulunmadı 🤷🏻♀️
Mermicekim hilosss07 benim kanda toxoplasma ıgg ve toxoplasma ıgm negatif çıktı gebelikten önce yaptırmıştım. Doktorum bağışıklığımın olmadığını söyledi.
Egeligif Mermicekim kızlar benimde yok bağışıklığım ve 8-9haftalikken yapılan testte IgM pozitif bir rakam verdi ve biz panik olduk. Ancak sonra başka laboratuvar larda testi yeniledik ve onlar negetif çıktı. Eğer igg pozitif değilse sorun olmuyormuş. Olursa da antibiyotik kullanıyorsun. Bir süre kontrollerde daha sıkı oluyor. Şu an 34 haftalık olduk bizde bende dikkat ediyorum. Eldivensiz çiğ ete dokunmuyorum. Etleri fazla pişiriyorum. Çiğ birşey yememeye çalışıyorum. Sebzeleri yıkıyorum ve hayvanlardan uzak duruyorum. Dikkat edersen sorun çıkmaz canım ☺️