gebelik sekeri takip edilmedigi zaman bebek icin makrozomi ya da dogum sonrasi hipoglisemi gibi riskler tasiyor. Eger yaptirirsaniz ve gebelik sekeriniz varsa takibiniz yapilir, diyet ya da gerekliyse insülin kullanirsiniz ve bir sikinti yasamazsiniz. Ama nenelerimiz yaptirmamis diye bebeklerinizi böyle bir riske atmak cok mantikli degil. Burada yaptirdim söyle söyle bi tecrübeydi diyen kadar ben yaptirmadim bi sorun olmadi ya da ben yaptirmadim bebegim de sikintisiz dogdu diyen anneler görüyorum. Ne güzel insallah kimsenin bebegi bi sikinti olmadan saglikla dogsun. Ama sizin olmadi diye insanlari yaptirmayina yönlendirmek cok yanlis. Maalesef burada kendi gebe takibini yapan doktordansa forumdaki annelerin dedigine itibar edebilecek, etkilenecek anne adaylari var. Eskiler yaptiriyomuymus diye düsünmek yanlis, vebal almayalim. Nenelerimizin zamanindaki bebek ölümleriyle bugünkü veriler arasinda dünya fark var. Benim de hic risk faktörüm olmamasina ragmen gebelik sekerim cikti hatta su an insülin kullanmak durumundayim doguma kadar. Ne fazla kilom var, ne öncesinde bi rahatsizligim, ne de ailemde bi rahatsizlik. Hormonal bi durum, gebelik hormonlari vücudun ürettigi insülinin etkinligini azaltici yönde calisiyormus. Allah hepimizin bebeklerini saklasin ama sanki gebelik boyunca hic iki dilim baklava yememis gibi böyle bi riski almak ne kadar dogru olabilir. Ya da siz yaptirmamaya karar verdiyseniz bile bunu övmeye ya da tavsiye etmeye gerek yok kesinlikle.