Güzel anneler
37+2 deyim. Kısa yazmaya çalışacağım.
Hamile kalmadan önce de aklından sezeryanı geçiren bir kadın olmadım. Hele bir de hamile kaldım o kadar çok kitap okudum ki normal doğumdan yana hiçbir endişe ve korkum olmadı. Zaten spor yapan biriydim, yürüyüşümü hiç bırakmadım 12.000 adımlar attığımı bilirim ve hamile pilatesime (hatta 4. Aydan beri ) devam ettim, çalışan da bir anne adayıyım. Ben doktoruma bebeğimin pozisyonunu hiç sormadım. Fakat 32.haftada 37 ye kadar çalışır raporu alacak iken doktor, öyle laf arasında bilgi verdi bebek zaten baş aşağı dönmüş dedi. Tabi çok sevindim takdir edersiniz.
35 de ilk nst vardı kalp atışları çok güzel çıktı tabi sancı yok. Doktora ilk kez hocam başı aşağıda değil mi dedim yok yavrucum yukarda dedi. O kadar üzüldüm ki.. Ama siz 32 de bana aşağı dönmüş ve bir daha yukarı dönme oranı %4 demiştiniz dedim ama o üstünde hiç durmadı bu konunun gayet doğal gördüğü için. 37 de ilk alttan muayenem vardı tabi önce yine bebeğe baktı her şey yine yolunda maşşallah suyumda hiç azalma yok gayet iyi bebek 3.350 ama rahim ağzı henüz kapalı ve bebeğimin başı hala yukarda. Dolayısıyla alttan kontrole gerek bile görmedi. Doktorum çok naif ve iyi bir kadın. Aynen kurduğu cümle şu oldu; normalde 37 den sonra sezeryan günü veririm ama senin boyun ve kilon çok iyi olduğu için 38 i de bitirip önümüze bakalım dedi. Demek ki bu şekilde doğmak istiyor dedi. Musiki dinlettir dedi biz yapalım elimizden geleni belki döner dedi. Doktorum görmedi ama gözlerimden yaşlar süzüldü. Neyse cahil biri değilim ve Rabbime sığınan biriyim ama 32 de doğru yolu bulup tekrar dönmesi beni çok üzüyor. Hemen neler yapabileceğimi araştırdım. Karnımın üstünden soğuk rahmin ordan sıcak uyguluyorum, müziği alt kısımdan dinlettiriyorum, evde emekliyorum, onunla konuşuyorum ve dua ediyorum.
Kızlar bir tek ödemim bile olmadı bu kadar zaman oldu zaten yiyeceklerine de dikkat eden biriyim sağlıklı da beslendim. Şunu özellikle belirtmek isterim çok hareketli bir kızım var inanın hiç öyle büyüdü de yeri daraldı durumu yok.
Aklımdakiler ve size danışacaklarım;
Normalde doğum zaten 5-6 şubat (40.hafta) görünüyor. Gittiğim de yine dönmediyse ve eğer aksi bir durum yok ise ben 40 a kadar sancımı beklemek istiyorum diyeceğim. Çünkü bebeğimin kilosu gayet normal zaten çok aşırı iri olsa korkarız. Bir de suyu geldiğinde bile dönen , son anda dönen bebekler bile biliyorum. Hep böyle umut ediyorum.
Başına gelen, böyle bir durumu gören duyan var mı? Şimdiden teşekkürler 🙏