Arifcaninannesi ilk 6 ayda yalancı kabızlık dediğimiz durum olur. Hem anne sütünün iyi emilmesinden dolayı posa oluşmayabiliyor hem de bağırsak maturasyonu daha tam gelişmediği için kaka oluşumu yavaş olabiliyor. Sabun, kulak çubuğuyla popoyu uyarmak yapılabilecek en yanlış hareketler. Anne sütü ile beslenenlerde 5 güne kadar yapmaması zaten normal, yaptığında da sıvı yapıyorsa 10-12 güne kadar yapmaması normal kabul ediliyor. Karında şişlik, şiddetli kusmalar olmadığı sürece korkulmasına gerek yok. Karnına yapılan masajlar bazen probiyotik damlalar yardımcı olabiliyor. Lütfen doktorunuzun dedikleri haricinde burda yazılanlara göre davranmayın. İnsanlar bunun için 6 yıl tıp fakültesi, 4 yıl çocuk uzmanlığı hatta gastroenterolojiye götüreceksiniz üstüne bir de 3 yıl daha okuyorlar…