Canim aynı şikayetler bende 25 haftalıkken başladı, doktora sorduğumda bana Spd kemiğin ağrıdığını söyledi. Hem hormonlardan ve bebek büyüdüğü için ağrı yapiyor. Simdi 37+0 oldum hala ağrılarım oluyor. Bunu senin icin internetten buldum:
Gebelikte simfizis pubis ağrısı neden olur?
Hamilelik süresince kas gevşetme görevi gören progesteron hormonu simfizis pubis eklemini de rahatlatarak yürüyüş anında hareket esnekliği sağlıyor. Ancak hamilelik esnasında aynı zamanda kasıkların daha esnek olmasını sağlayan relaksin hormonu da salgılanıyor. Böylece bebek için daha fazla alan sağlanırken, fetüsün yaptığı baskı nedeniyle şiddetli ağrılar da meydana gelebiliyor. Simfizis pubis disfonksiyonu (SPD) denilen ağrı, doğum yaklaştıkça büyüyen karnın ve bebeğin etkisiyle daha da artabiliyor.
İdrar boşluğunda ağrı olarak da tanımlanabilen bu acı eşya kaldırma, giyinme ve merdiven çıkma sırasında şiddetlenebiliyor. Hormonlar sebebiyle hareketleri kısıtlanan leğen kemiklerine binen yük ağrıyı artırabiliyor.
Rahatsızlık özellikle kasıklarda ve pelviste ağrıya yol açarken, iç-dış uyluklarda, kalçalarda ve sırtta da hissedilebiliyor. Bu nedenle özellikle geceleri uyku pozisyonunu değiştirmekte zorlanabilirsin.