Merhaba arkadaşlar, çatı muayenem öncesinde çok endişelerim vardı, buradan çok şey okudum ve merak eden, endişesi olan arkadaşlar için ben de kendi deneyimimi yazmak ve bu konuda biraz olsun aydınlatmak istedim. Ben 2 doktora çapraz kontrole gittim hamileliğim boyunca; bir tanesi perinatolog (detaylı ultrasonumu da o yapmıştı) arada herşey yolunda mı diye çapraz kontrole gidiyordum. Kısmetse normal doğum istiyorum. 1. Çatı muayenemi tam 37. Haftada perinatolog olan doktorum yaptı, canımın acısından muayeneyi tamamlayamadı bile ve sen normal doğum istiyorsun ama bu şekilde açıklığını bile kontrol edemezler direk sezeryana alırlar, normal doğum çok zor sezeryanı da bir düşün derim dedi ve o gün gerçekten çok çok üzüldüm, umutsuzluğa kapıldım. Doktorum erkek olduğu için mi istemsiz olarak kasıldım bilemiyorum. 2. Çatı muayenemi ise ertesi gün 37+1’de sürekli kontrole gittiğim bayan doktorum yaptı, canım biraz yandı kemiklere bakarken ama dayanılmayacak kadar değildi ve çok kısa sürdü (acının kuruluktan ve hormonlardan kaynaklı, normal olduğunu söyledi) muayeneyi tamamlayıp çatının normal doğuma uygun olduğunu söyleyince de dünyalar benim oldu.. Diyeceğim o ki doktorunuzun yaklaşımı ile de çok ilgili ve psikolojik olarak kendinizi hazırlayıp o anda dikkatinizi başka birşeye odaklarsanız gayet rahat geçiyor çatı muayenesi. Ben 2. Muayenemde çok derin bir nefes aldım ve doktorumla konuşmaya devam ettim belki de o sebeple daha rahattım. Ek olarak muayene öncesi o bölgenin çok hassas olduğunu cinsel ilişkide bile rahat olamadığımı canımın yandığını söyledim, bu bilgiyi verdiğim için de daha hassas davranmış olabilir. Doktorunuzla önceden endişelerinizi konuşun ve hassas davranması için rica edin. Umarım şuan bu konuyu araştıran ve endişesi olan arkadaşlara yardımı olur. Sevgiler..