H-melek Cnasze kişinin kendi tercihi bence, ben gerekli görüyorum birçok insan gereksiz görebilir :) sizin hayatınız ve imkanlarınıza göre cevabı değişir bence
Happylif3 Cnasze Canım sana bir tavsiye vermek isterim. Bebeğinle zaten yapışık olacaksın nerdeyse 2 yıl. Önce yanına sallanan bir anne yanı al. 9 ay onda yatar. Sonra bir park beşik al hemen yatağının yanına koy. 3 yaşına kadar onda yatar. 4 yaşına gelince odan müsaitse senden biraz uzağa götür yatağını. Bi kaç ayda öyle alıştır. Sonra al kuzunu yanına gidin beraber seçin odasını. O alsın o beğensin. Herşeyini beraber yapın. Sonra kendi odasına kendi isteği ile geçecek. Ne sen yıpranacaksın nede kuzucuğun. Arada korkarsa gelecek yanına. Bu kadar. Ben bu yöntemi pedegog tavsiyesi ile yaptım. Herşey mükemmel ilerledi. Zaten erken yaşta ayrılmayı ayrı odada yatırmayı hiç biri önermiyor. Zaten sende rahat edemezsin o başka odadayken. O yüzden canım boşuna yapma oda🥰
MuratveKubra Cnasze ben gereksiz görüyorum açıkçası. Şundan dolayı insan çocuğu doğduktan sonra çocuğunun kendi ilgi ve ihtiyaçlarına göre oda kurması daha güzel oluyor. Mesela benim çocuğum şu an 20 aylık yeni yeni odasını kuruyorum. Bizim yatağımızda yatmayı seviyor ben de oma yatak olarak özel büyük geniş yatak yaptırdım mesela çünkü uyurken çok döner vs. Sonra ay dede ye bayılır arabalara da aynı şekilde. Halısında ve perdesinde ay dede kullandım yatağını arabalı yaptırdım gibi gibi
haziranin25i Cnasze ben hazırladım 💜 Beşikte 6 ay yaptırdıktan sonra kendi yatağına ve odasına alışsın diye eğer basaramazsam mecbur park yatak alacağım 😂
Mavi87 Cnasze ben yaptırcam inşallah , hevesliyim 😊 6, 7 ayında odasına alıştırmayı düşünüyorum. Kıyafetleri malzemeleri orda burda çok düzensiz olur, odası olursa herşey yerinde olmuş olur
Busraors Cnasze ilk iki yıl çocuğun odası ayrılmadığı için illa yapmak zorunlu değil bence sadece bi dolap olsa yeterli bende öyle düşünüyorum ama tam karar vermedim
Beyzan Cnasze Allah korusun ama Ani bebek ölümü sendromu için bebeğin ilk 1 sene anne ile aynı odada yatması Dünya sağlık örgütü tarafından önerilmektedir. Bebek ilk bir sene anneye yakın olmak zorunda ee beşik başucumda kaldı hep kendi yatak odamda bir sifonyerim vardı büyük 4 çekmeli ona da bebek eşyalarını koydum. Oğlum şimdi 2 yaşında şimdi bir dolaba ihtiyaci olmaya başladı. İyiki şimdiye kadar oda almamışım şu an yatağını aldım dolabi araştırıyorum uakindsy sipariş vereceğiz ve şu an tek kişilik yatak aldım Montessori de karyola aldım. Bunda senelerce yatar artık. O nedenle ilk bir sene boşa para bence oda yapmak
Eessrra Oda konusu göreceli bir durum fakat bana kalırsa sadece bir beşik ve bir dolap yada çekmece tarzı birşey alınması gerekli.
Nurrrr94 Cnasze zaten dolap ve şifonyer alınıyorken yer varsa düzenli olabilmek açısından bence güzel ben de aldım yapacağım tabi anne yanımda var ama çalışan anne olacağım için odasına alıştırmayı düşünüyorum 1 yasına gelene kadar. Ama evdeki hesap çarşıya uyar mı belli değil 😀
alenrenas1 Cnasze evinizde odanız varsa maddi durumunUzda almaya uygunsa bence gerekli sonucta kıyafetleri oyuncakları havlusu bataniyesi bir sürü esyası var onların düzenli olması için bile gerekli ben yaptım
Fundacivi Cnasze bende ilk etapta yaptırmayı düşünüyordum ama vazgeçtim daha sonra kullanmayacağım bir odayı yapmak pek mantıklı gelmedi bana açıkçası. Durumunda müsait aslında. Ama bebek nasıl bir bebek olacak bilmiyorum bu nedenle yanımda ne kadar kalacak bu gibi durumlara bakıp sakin kafayla daha özenli yapmayı planlıyorum insallah. Şimdi yapsam sanki hem gereksiz hem de bir çok şeyle uğraştığından özensiz olacak gibi geliyor. Ben park yatak(doğumdan itibaren kullananılanlardan ara katı olan) ve bi tane dolap almayı düşünüyorum.
ZehrasMom Cnasze ilk 1 yıl için bence gerekli değil bende yapmadım 1.5 2 yaşında yapmayı düşünüyorum odayı anne yanı beşiği aldım zaten sürekli 1 yıl boyunca kalcaksınız geceleri felan başka odaya git gel bence gerek yok
Elifyali Cnasze bu kisiden kişiye degsir heveslenip yapanlar oluyor saygi da duyuyoru. Sadece kendi düşüncemi dile getiriyorum bence hic gereği yok… Zaten belli süre benmle uyuycak 6 ay sonra da taincy bn oda yapmadm gittifm yerde ve bebegme uyku eğitimi vercegim zaman istedgm gbi odasını yapip alıştırmayı düşünyrm rabbim nasip ederse…. Önceliğim hayirlisi ile saglikla prensesme kavusmak.. 🙏
Edibaby Bence cok gerekli birşey değil ama ben hamileliğimin ilk 7 ayı çalıştım yeni cıktım işten belki seneye oda yapamazdık diye kendimizce yapmak istedik.