Birgul92hso8 sancılarınız başladıktan itibaren nefesinizi doğru kullanmaya çalışın. böyle daha güzel karşılarsınız sancıları. rabbim öyle güzel bir sistem yaratmış ki, 30-40 saniye sancı sürdüğünde 5 dk dinlendiriyor ve o dinlenme arasında sanki hiç sancı çekmemiş gibi oluyorsunuz. mümkün oldukça sıcak su tutun bel bölgesine, ben hastanede çekmiştim sancılarımı ve banyoda 30-40 dk geçirdim, çok rahat oldu karşılaması. dayanılmayacak gibi değil inanın. yanınızdaki kişi her sancı geldiğinde elinin ayasıyla tam arkanızda belinizin ortasına masaj yapsın ve sancıyı dağıtsın. bu da çok işe yarıyor. hatta siz bu esnada secde pozisyonunda olun ve ayaklarınızı mümkün mertebe iki yana açarak. ben en çok bu pozisyonda rahat ettim. kendi sancılarınız çok çok rahat. ama olur da suni verilirse onun da doğuma yakın son 10-15 dk sı biraz zorluyor, yukarıda arkadaş da yazmış zaten. o da dayanılmayacak gibi değil. doğum en kolay kısmı. ıkınma olayında ben pek başarılı değildim, aslında iyi ıkındığımı düşünüyorum ama bebeğim çok yukardaydı, ebe ve doktor eliyle, dirseğiyle karnıma bastırdılar ben ıkındıkça ve çıkması daha kolay oldu bebeğimin. bu esnada da asla acı hissi yok. her şey aslında kademe kademe ilerliyor ve siz her sancıda bebeğinize bir adım daha yaklaşıyorsunuz. tüm bu süreçte kavuşmanın heyecanıyla ve nefesinizi de sakince alıp vererek kullanırsanız doğumun aslında ne kadar normal bir şey olduğunu ve asla korkulacak bir şey olmadığını göreceksiniz. size yardımcı olacak etkenler iyi bir doktor, sakin, güleryüzlü, deneyimli bir ebe, yanınızda size destek olacak eş, anne, arkadaş.. bunlar ve sağlık koşullarınız da tam oldu mu gerisi çorap söküğü.. hayırlı doğumlar dilerim hepinize, hepimize 🥰