Burada ikilzerimle çok mutlu ve heyecanlı geçen doğum hikayesi paylaşmayı çok istiyordum, ama malesef ki bu hayalim gerçek olmadı. Hikayemiz çok uzun, okuyanlara ve destek olanlara şimdiden çok teşekkür ederim. 🙏😌
Biz ikiz gebelik hikayemize Mayıs ayının sonunda başladık, 5 yaşında bi kızım var kardeşi olsun istedik korunmayı bıraktık ikinci ayımda hamile olduğunu öğrendim, doktora gittim 7 haftalık tek yumurta tek kese tek plesenta ikiz gebeliğim olduğunu öğrendim, monokoryonik diamniyotik, aynı kesedeler ve aralarında zar var. Doktorlar riskleri anlattılar, çok fazla risk vardı en önemlisi de aralarında kan çalma olayı olma ihtimali idi %10 luk bir dilim. Çok araştırdım, endişeler sardı beynimi, ya olursa diye. Ama çok kişi ile konuştum hiç sorumsuz bebeklerini kucağına alan, içime su serptiler ama şüphe hep beynimde düğün olmuş haldeydi, kötüyü çağırdım. 11. haftaya kadar herşey normaldi ense ve burun kemiği ölçümleri yapıldı normaldi, 12.haftada suları arasında çok büyük fark oluşmaya başladı, birinin suyu artıp diğerinin artıyordu 13.haftada kesin teşhis koyuldu: KAN ÇALMA. Tıptaki adı ikizden ikize transfüzyon sendromu diye geçiyor. Ortak plesentada bebekler arasında damarlar var bunlardan birbirine kan geçişi oluyor, biri çok beslenirken suyu artarken diğeri beslenip büyüyemiyor suyu azalıyor. Lazer ameliyatı ile aralarındaki damarlar kapatılmazsa bu sendrom ölüme kadar gidiyor. İstanbulda sayılı hastanede yapılıyor sayılı perinatolog yapıyor, biz hemen bi doktor bulduk alanında en iyisi, gittik o da aynı teşhisi koydu, ama ilk evre olduğu için takibe aldı. Her hafta kontrole gittik her kontrolde durum kötüleşti, aralarındaki gelişim farkı 5 haftaya kadar çıktı, 21.haftada durum 3.evreye geçti küçüğün kan akımı bozuldu suyu bitmek üzereydi doktor lazer ameliyat kararı aldı ertesi günü lazer oldum ama başından beri durum çok ağırdı küçük gelişmiyordu az yerden beslendiği için ve diğeri kanını çaldığı için, doktor kordonunu kapatıp diğerini kurtarmayı önerdi hep, eğer kalbi durursa kan geçişi ile ani tamsiyon düşüklüğü ile diğerini öldürebilir veya ağır bir beyin hasarı bırakabilirdi. Biz asla kabul etmedik Rabbim verdi ikisini de ancak o alır dedik dualara sığındık sabrettik, bu sendroma çok erken yakalandığımız için şansımız çok düşüktü ama yine de lazer oldum, ikisi de iyiydi küçüğün suyu mm de olsa artıyordu 3 hafta sonra artmamaya başladı kalbi zorlandı su topluyordu, rakibim balıkesirde yapıldı ama durum çok ağırdı, ümidimizi asla kaybetmedik sabrettik, lazer sonrası ilk kontrol için İstanbula gittiğimizde kalbinin durduğunu öğrendik, dünya başımıza yıkıldı. Maddi manevi çok uğraştık kurtarmak için elimizden ne geliyorsa yaptık gerisi Takdiri İlahi ddik ve Rabbim küçük bebeğimizi cennete bize şefaatçi olarak aldı yanına. Tevekkül ettim asla isyan etmedim vardır bir bildiği Rabbimin ddm, diğer bebeğim çok sağlıklıydı hep ona şükrettim, 24. Haftada ikiz gebeliğime tek olarak devam ettim. Gelişimi 19 haftalık tı kalbi durduğunda küçüğün. İkisi de tek kesede olduğu için de alınamadı orda kendiliğinden küçüldü. Sağlıklı Oğlumla 35.haftaya kadar sorunsuz bi şekilde geldik çok şükür, dün oğlumu spinal sezeryan ile kucağıma aldım. Doğum benim için çok büyük duygu karmaşasıyla geçti, sağlıklı oğlumun sesini duydum Rabbime şükrettim ağladım, ölü bebeğimin gramını ölçüler 245 grdı 160 gr a kadr küçülmüş, şekli bozulmuş ama kayıtlara ölü doğum olarak geçti. Ona sağlıkla kavuşamadığım için ağladım, çok karıştı duygularım. Hem hüzünlü hem mutlu geçen doğum başlığımın hikayesi bu işte. Bebeğim 2500 gr doğdu çok şükür solunumu iyi olduğu için bi saat gözetim altında kaldı ve yanıma getirdiler, şimdi kollarımda uyuyor. Spinal Sezeryan ameliyatı çok zormuş dikiş ağrısı başta mahvediyor ama o geceyi atlatınca azalıyor çok şükür atlattık ilk geceyi şimdi iyiyim, sütümğ artırmak için hem emziriyorum hem sağıyorum. Aynı zamanda mama da veriyoruz kilosu azalıp sarılık olmasın diye.
Benim doğum hikayem de bu, okuyanlara teşekkürler sizleri üzmeden hikayemi paylaşmak istedim bu durumu yaşayanlara umut olsun diye🌸
@NaimeYilmaz sabitler misiniz 🙏