gulocan Ben 16 yaşımdan beri içiyordum lisede arkadaş ortamım sayesinde alışmıştım. Şimdi 21 yaşındayım ve 23 haftalık hamileyim. 2 buçuk sene boyunca sebepsiz yere çocuğumuz olmadı, bütün tahlillerin sonucu hep temiz çıkıyordu. Eşim de bende sigara içiyorduk, bırakalım belki çocuğumuzun olmasında kolaylık sağlar diyorduk ama yok bir türlü bırakamadık. Rahim filmi çekildim, son çaremiz oydu artık. Rahim filminden sonra da hamile kalamazsam mecbur aşılama yapılacaktı. Kendime ve çevrem de ki herkese söz verdim. Keşke çocuğum olsa, hamile kalsam, söz sigara falan da içmeyeceğim bebeğime kendi ellerimle asla zarar vermeyeceğim dedim hep. Rahim filminden 1 ay sonra kendiliğimden hamile kaldım Rabbim’e bin şükür. Hamile kaldığımı öğrendim an sigarayı da bıraktım. İlk başta zor oldu hep içmek istedim ama yapmadım çünkü kendime de bebeğime de söz vermiştim. Ona verdiğim ilk sözü tutmalıyım diye düşündüm hep. Ben sigaraya değil, bebeğime bağımlı olmalıyım diye düşündüm. Eşim bırakamadı ama bıraksın diye ısrarcı da olmadım. Sonra mide bulantılarım başladı ve sigaradan iyice tiksindim. Kokusuna bile tahammül edemez hale geldim. Rabbim kolaylığını verdi belki de. Şöyle düşünün; dışarıda bir yerde küçücük bir bebeğin elinde sigara, püfür püfür tüttürdüğünü görseniz ne garip gelir değil mi? Küçücük bebek sigara içer mi hiç? İçmez değil mi? Karnınız da ki bebeğe de içirmeyin o halde. Onu zehirlemeyin. Biliyorum çok zor ama ben bebeğime sigaradan daha çok seviyorum deyin hep. Canınız sigara istediğinde bebeğinizin kıyafetlerini ya da ultrason görüntüsünü alın elinize. Anneyiz biz, bebeğimizi korumalıyız. Sigara içmek onun tercihi değil ama ona onun tercihi olmadan kendi ellerimizle zarar mı vereceğiz? Günahını almaktır bu. Çabalayın içmemeye çalışın Rabbim kolaylık versin inşallah🧡